Kauza "dobrovolného" stažení učebnice z podnětu ÚSTR se jeví být učebnicovým příkladem toho, že "kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá". Oč jde? Badatelé v ÚSTR se ohradili proti jiným badatelům, a to z řad autorů a čtenářů dotyčné badatelské učebnice dějepisu. Což znamená, že badatelé z ÚSTR bádat o historii mohou, ale žáci a učitelé dějepisu nikoliv? A hlavně, že žáci snad nesmí používat a rozvíjet své vlastní kritické myšlení? Nýbrž, že musí jen papouškovat to, co jim nalejí do hlavy příručky ÚSTR? Tedy něco na způsob VUML (večerní univerzity marxismu-leninismu), jen s opačným znaménkem? ÚSTR si danou kauzou jen sám sobě vykopal ideologickou jámu či past, do které následně spadnul, když nad činnost badatelskou povýšil činnost ideologickou, Úplně stejně jako komunisté. Stažená učebnice možná obsahuje jisté provokativní pasáže - ale právě to, čemu se v angličtině říká "thoughts provoking", tedy myšlenky provokující, je podstatným prvkem kritického myšlení, které je nepřípustné právě jen v totalitních režimech.
Politici jsou ve své podstatě populisté, neb dělají nepopulární opatření jen ve chvílích, kdy je to vzhledem k situaci pro ně jakž takž populární. Nikde ale z jejich úst nepadlo slovo o tom, kolik staveb se nachází v záplavovém území, respektive kolik jich úřady povolily za období od prvních velkých povodní povodní v roce 1997 v záplavovém území postavit či rekonstruovat. Když vyvlastňovat, tak právě tyto stavby, ale za tržní cenu. 1997, 2002, 2013, 2024... to přece není normální frekvence katastrofálních povodní. Když člověk vidí ty ohromné hromady splaveného dřeva a obrovské kubíky kamení, písku a bahna, z horských údolí, tak je jasné, že primární problém je v nezodpovědném hospodaření státu s krajinou lesů, luk a polností.
Nestačím žasnout, kolik zastánců takového nesmyslu, jako je psací písmo, se v diskuzi najde! Jako proč? Co to má za přínos? Proč používat dvě formy písma? Abychom se mohli poplácat po zádech? A když budu v zahraničí, tak k čemu mi to bude? Jsme jedna z mála zemí na této planetě, která takovou blbost vůbec má. Argument větší kreativity u písma, které má mnohem víc omezujících parametrů než tiskací, je dobrý vtip! Vývoj znamená být efektivnější, ne umět vyjít schody popředu i pozadu. Tak proč si přidělávat práci zbytečností? Tady máme zase nostalgii po blbostech... Nemluvě o tom, že si většina diskutujících včetně autorky evidentně plete písmo tiskací a hůlkové.
A já zase nestačím žasnout nad Vaším názorem: Patrně budete IT technokrat, pro něhož slovo efektivita je alfa i omegou jeho života. Z Vás by měli soudruzi budovatelé radost. "Kupředu levá, zpátky ni krok!" a to ani po schodech, že???
U psacího písma dochází k propojování nervových spojů v mozku a u tiskacího ne? Jak toto tvrzení chcete dokázat? Pomocí EEG či IQ testy? Američané nebo např . Číňané či Korejci tedy nemohou mít v mozku žádné nervové spoje. Přitom právě dva poslední národy mají ve vzdělanosti i IQ kritérií studentů v poslední době nejlepší výsledky. Nechte těch nepodložených nesmyslných hypotéz.
Co to melete za nesmysly??? Americkou elitu tvoří do značné míry "mozky" vědců původně z jiných zemí. A Číňané a Korejci? To jste asi nikdy neviděl jejich písmo, které je de facto kaligrafické. A propojování nervových spojů souvisí právě s jemnou motorikou, kterou získáváte právě díky psanému písmu.
Nic nového pod sluncem.V Černčicích u Loun,byla tvrz,naproti Schwancenberskému dvoru-Není.Za komunistů,jí nechali zbourat.Podle slov jednoho místního,byla stará a ošklivá.Námitka že to se nedělá, bourat takové stavby,u toho člověka vyvolala jen udivený pohled.
Anebo stačí připomenout zbourání Denisova nádraží (Praha-Těšnov), dle historiků nejkrásnější ve střední Evropě. To nechal zbourat za normalizace tehdejší tajemník Kapek, protože vedle "krásné" magistrály vypadalo prý nádraží ošklivě.
Zajeďte do Jihlavy!!! Na jedné straně barokní stavby včetně kostela Sv. Ignáce a na druhé renesanční baráky. No a uprostřed náměstí jako pěst na oko stojí nádherný bolševický betonový obchodní dům PRIOR. A divím se, že si ho tam Jihlaváci nechali a nezbourali ho!!!
Přinejmenším stejně velkou zrůdnost mají ve Znojmě, přímo na náměstí historického centra. Ta betonová zrůdnost se jmenuje Obchodní dům Dyje., postavený za raných časů nomalizace. Samo současné vedení města o něm na svém webu píše toto: ...výsledná, hmotově předimenzovaná, skoro obludně působící budova s okolní středověkou zástavbou Masarykova náměstí a okolních ulic nikdy nesrostla. Umístění a proporce obchodního domu Dyje jsou výsměchem tradičnímu západoevropskému urbanismu a dokonalou ukázkou necitlivého přístupu, až brutality stavebního plánování v totalitním Československu.
Stáváme se zvolna národem negramotů. Dnes podpis tiskacím písmem, zítra budou stačit 3 křížky.
Chtěl jsem světlé zítřky naší civilizace, kdy se lidé budou podepisovat univerezálním, každému srozumitelným tvarem + + + , taktéž zmínit, ale předběhl jste mne. Ano, digitální demence je na postupu, a rezignace škol na výuku - a vyžadování schopnosti užívání psacího písma - povede k návratu lidí na úroveň cvičených opic, které také dokaží zvládat mačkání tlačítek klávesnic. Anebo se za lidi bude rovnou podepisovat umělá inteligence? Ministr školství tvrdí, že důležitější než znalosi jsou dovednosti. Dobrá, ale není snad psaní psacím písmem právě takovou zcela zásadní lidskou dovedností? Dovedností, která má svou zásadní roli na rozvoj jemné motoriky a tudíž i na rozvoj mozkové činnosti?
Chudáci dnešní děti, kterým poroučí kruh tupých hlav, jak o nich zpívá Karel Kryl v písni Veličenstvo Kat:
Nad palácem vlády / ční prapor s gilotinou / Děti mají rády / kornouty se zmrzlinou / Soudcové se na ně zlobili / Zmrzlináře dětem zabili
Byl hrozný tento stát / když musel jsi se dívat / jak zakázali psát / a zakázali zpívat / a bylo jim to málo / Poručili dětem / modlit se jak si přálo / veličenstvo Kat.
S úšklebkem Ďábel viděl / pro každého podíl / Syn otce nenáviděl / Bratr bratru škodil / Jen motýl Smrtihlav / se nad tou zemí vznáší / kde v kruhu tupých hlav / dlí - veličenstvo KAT
Neboť uplatňováním idelogie korektnosti ve jménu "světlých zítřků" si západní civilizace podřezává sama pod sebou větev, tím jak vlastním příslušníkům, včetně dětí, onen kruh tupých hlav nasazuje a stále pevněji utahuje oprátku totality.
Celá tahle kampaň proti zírání ignoruje před časem vědeckým výzkumem zjištěnou skutečnost, že muži stráví celý jeden rok svého života zíráním na ženy. Samozřejmě ne v tom smyslu, že by ten rok nedělali nic jiného, než na ně zírali. Ale prostě během dne při nějaké své činnosti (chůze, nakupování, cesta nějakýnm dopravním prostředkem...) se dívají ve svém okolí na ženy. Když vezmeme lehce optimisticky průměrný věk mužů 80 let a odečteme dejme tomu prvních 10 let, kdy o zírání asi nejde, pak si lze snadno spočítat, že průměrný muž průměrně zírá denně na ženy (z principu věci nikoliv na ty "průměrné" nýbrž něčím "zajímavé"...) nějakých 20-21 minut. Někdo si tento průměrný čas rozloží na 20 až 21 zírání po minutě, někdo na 10 zírání po dvou minutách a někdo holt třeba 4 zírání po pěti minutách. Je otázkou, zda samy autorky kampaně proti zírání MHD jezdí. Pokud ano, musely by si povšimnout, že dnes již možná 90% cestujících, a tedy i žen, první co udělá po nástupu do vozu MHD je, že vytáhnou svůj mobil a začnou do něho zírat - a okolí vůbec nevnímají. Ovšem stejně jako muži. Logický závěr je jednoznačný - celá tahle feministická kampaň proti zírání mužů na ženy v MHD je iracionální. Pokud totiž nějaká žena v MHD do mobilu nezírá - a zírá, že na ni nějaký muž zírá, tak buď jí to dělá dobře - a když ne, má svou typickou, dokonale ovládanou ženskou neverbální zbraň: znuděný, otrávený, posměšný anebo pohrdlivý výraz. Verbální ohrazení má smysl spíše u fyzického kontaktu. Nejlépe otázkou: "Hledáte něco...???"
Paní matka má zjevně problémy sama se sebou - a své psychické nastavení přenáší či promítá do mysli a tudíž i chování a jednání svých dětí. Jisteže nelze takto na dálku vynášet nějaké soudy, ale z pohledu laického vnějšího pozorovatele se nabízí znepokojivá otázka: "Nemohla by ta její ultraprotektivní aktivita a nutkavá potřeba nepřetržité péče a dohledu nad svými dětmi nakonec nabýt patologické podoby...?" Možná by stálo za to jí doporučit coby psychoterapii četbu Dětí z Bullerbynu - a stále znovu a znovu vydávaných knížek Arthura Ransoma o dobrodružstvích party dětí "Vlaštovek" a "Amazonek".
Petr Míča se coby "pozdní mileniál" (jak sám sebe charakterizuje) zjevně minul dobou a povoláním. Udělal by totiž skvělou kariéru za stalinismu i za normalizace v pozici vedoucího ideologa ÚV KSČ či alespoň vedoucího kádrového oddělení tehdejšího ministerstva kultury. A že režisér Strach dostal strach? Inu, takový "kádrový škraloup", jak se za komančů říkalo, by mu asi zavřel cestu na Barrandov i Kavčí hory.
Je zvláštní, že kdyby dcera po návratu z tábora třeba namísto řečí, že je nyní kluk, mňoukala, štěkala anebo bučela, s tím, že jí na táboře asistent(ka) vedoucího, coby zoolog/zooložka amatér/ka v rozhovorech říkala, že je fajn cítit se nikoliv jako holka, nýbrž jako kocour, pes anebo býk, dotyčnou dospělou zoofilní osobu by jistě čekalo trestní stíhání. A to i kdyby byla profesí psycholožka či sexuoložka. Moderní medicína tváří v tvář ideologii genderismu rezignovala na své vlastní etické hodnoty, neboť se rozhodla, když už si neví rady s tím, jak napravit vrozenou či vývojovou vadu mozkové činnosti, ve smyslu jejího rozporu s biologicky daným pohlavím, těla takovýchto jedinců předělávat dle přání zákazníka jako nějaké humanoidní roboty. Přitom je jasné, že chyba není v těle, nýbrž v mysli.
Čtení některých názorů zde diskutujících, rozhořčených tím, že by Husité snad byli něco jako středověký Hamás, je zajímavým námětem k zamyšlení se nad "poučením se z historie". Jmenovitě nad tím, jak může školní výuka dějepisu doživotně ovlivnit názory a postoje nad danou historií. Je omylem si myslet, že historii lze přepisovat, protože historie je to, co se skutečně událo (zde tedy husitský masakr civilních obyvatel Chomutova). Jinak řečeno, historii lze ve skutečnosti pouze osvětlovat anebo zatemňovat. Je evidentní, že některé zdejší příspěvky mají své kořeny v silně zatemňujích marx-leninských učebnicích a příručkách, včetně proslulého "politického školení mužstva" během základní vojenské služby. Zároveň logicky tyto příspěvky odhalují hlubokou neznalost české historie. Ve skutečnosti to byl slavný český král Přemysl Otakar II., který pozval německé kolonisty k osídlení českého pohraničí a tím i k pozvednutí nejen ekonomické úrovně království. A otec vlasti, Karel IV., byl nejen českým králem, ale i císařem Svaté říše římské národa německého. Jeho syn Václav IV. vypověděl coby český král v roce 1409 z Prahy německé příslušníky tehdejší Pražské univerzity, zatímco jeho druhý syn Zikmund, tehdy již římský císař, se účastnil v roce 1415 Kostnického koncilu, jehož spíše okrajovou součástí bylo souzení Jana Husa pro jeho "heretické" náboženské názory (mnohé ovšem správně poukazující na církevní nepravosti). Bohužel, jeho upálení se stalo nakonec rozbuškou následující de facto občanské války, v níž hlavní slovo měla rovněž bohužel, taka jako v Hamásu, nevzdělaná lúza.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dvě promile dle tabulek počtu dá tak 6 dvanáctek anebo necelé 2 sedmičky silnějšího vína anebo anebo tak 4 decinky rumu či vodky (dříve dvě sklenice od hořčice). Tipoval bych variantu C neb při ní odpadá problém potřeby močení.
2 odpovědi