Tady jde ale o jiný případ než v Horní Lidči. Zde vadí předimenzovaná stavba a opravdu se z té kapacity 120 až 130 lůžek jeví, že místní mohou mít pravdu. Narvat takovou stavbu do malé vesnice s 300 obyvateli je na pováženou. Pokud nemá být monstrózní, tak to budou 4 lůžáky nebo co? A kde je nějaká kvalita bydlení a osobního života? Navíc co tam budou ti senioři dělat? Jistě je pravda, že to může obci pomoci uživit nějaký obchod či třeba i kavárnu, protože tam budou jezdit návštěvy, navíc se v těchto zařízeních odehrává nemálo kulturních akcí. Ale tvrdit, že se uživí jen při této obří kapacitě je účelové. V té Horní Lidči staví na dotaci od kraje pro 30 osob, takže se provoz určitě také rentuje. A u nás v malém městě je taktéž krajský DD s kapacitou 90 lůžek a rentuje se skvěle. Není divu když základní měsíční poplatek je 17,5 tisíce za osobu. A stavba je to opravdu velká 5 nadzemních podlaží a cca 80 m na délku, takže sakra velký panelák k nepřehlédnutí. Jenže my jsme město sice malé, ale město, kde si můžou koupit noviny, zajít k pekaři a na kafe. Samozřejmě ti, kteří to fyzicky zvládnou
To je zase deb.... nápad. Od odvedené práce jsou snad prémie a ne základní složka platu. Ta je počtem odpracovaných let jediná spravedlivá, protože každý ví, že čím je tam déle tím má postupně vyšší plat. Zrovna tak vzdělání, to je přece základ vyšších pozic, protože to je aspoň nějaké kritérium, že člověk ve vyšší funkci není úplný idi..t a něco o tom oboru ví. Samozřejmě to leckdy neplatí, ale aspoň něco. Jak chtějí pak udržet vysokoškoláky, když bude mít na vedoucí funkci stejně jako člověk, co nastoupil před půl rokem. Ve výsledku budou všichni experti, protože za ten nižší plat by jim tam nikdo nenastoupil. Ale jak se na to bude dívat pak třeba primář vedoucí oddělení třeba 20 let, když lékař těsně po atestaci bude mít stejný základ jako on, to fakt nevím
Je skutečně namístě hovořit o Němcích a německé okupaci, či německých okupacnich orgánech, protože se jednalo o státní a nikoliv stranickou politiku, neboť této politiky se aktivně účastnila valná část německého národa a nikoliv pouze relativně malá část straníků NSDAP. Podobně hovoříme o sovětské okupaci Československa a nikoliv komunistické v roce 1968. Je to určitá snaha o korekci a relativizaci vini většiny obyvatel, kteří nebyli příslušníci strany a přesto se na zverstvech podíleli, jak v západní, tak zejména východní Evropě, kde valnou část válečných zločinů páchal wermacht jako ozbrojená složka státu. NSDAP potažmo A. Hitler jsou také jen produktem převažujícího myšlení, jednání a vývoje v Německu již od zhruba pol. 19. století, kdy se propojila ideologie se snahou o hospodařský růst a prosazení ekonomických zájmů Německa nejen v Evropě, ale i např. v Africe, k čemuž byli Němci vedeni nejen školní výukou, ale řadou literárních a filosofických děl, která je přesvědčovala o vyvolenosti jejich národa a nedostatečné kulturní a sociální vyspělosti ostatních zejména stredo a vychodoslovanských národů, kteří neoprávněně zabírají oblasti patřící "oprávněně" jejich národu. Je dobré si přečíst díla předních německých filosofů 19. a 20. století, pro pochopení základů německého rasismu a imperialismu. Většina jich v části svých děl prezentovala myšlenky dnes naprosto nepochopitelné odkud byl již jen krůček k politice A. Hitlera. Jména svetovych velikánů jako W. Sombart, F. List, M.Heidegger, I. Kant atd. hovoří za vše. Např. výraz Űbermensch je produktem díla F. Nietzscheho.
Na toho si vždycky vzpomenu, když zase někdo v komentářích blábolí, jak všechno vrátit šlechtě, protože byla vždy nejlepším správcem a hospodářem. A úplně nejlepší byli Habsburkové, protože za nich byl život jak v ráji a všechno fungovalo. Oni vlastně mají Lobkovicové ten vztah k rodovému majetku tak nějak v krvi, protože druhá větev z Roudnice jsou taktéž výborní hospodáři, kteří na co šáhnou se ve zlato promění
Tak s tou první republikou to autor trochu přehání. Ano je pravda, že po RU zdědila spoustu problémů od jednokolejné železniční sítě, malou elektrifikaci, gheta s nedostatečnou hygienizací, ale situace se pomalu zlepšovala. Ostatně hygienizace center velkych měst již začala na poč. 20 stol. a ve druhé polovině 20. let se ještě zrychlila. Samozřejmě krize to dost poznamenávala, ale i menší města se dost zmáhala, co se týče třeba vodovodů a kanalizací. Ano záchody a vodovody byly na patrech v bytových domech stavenych ve městech již od začátku 20. století a v bytech až od druhé pol. 20. let. Není pravdou, že se stát nestaral, běžné byly státní subvence pro výstavbu jak rodinnou, tak bytovou formou převážně družstevní výstavby. Např. v našem málem městě se postavilo prvních 70 dělnických domků v roce 1925 a další celá čtvrt rodinných domků byla dokončená v roce 1936 včetně mateřské školky a domova důchodců. Úvěr poskytla městská spořitelna se státní subvencí a lidé za zvýhodněnou cenu pak úvěr spláceli. Úvěry byly nastaveny tak, že pokud pracovali oba manželé, tak se domky daly splatit již do deseti let bez prehnaneho zadlužení. Ano Spořitelna lustrovala pověst a stabilitu zaměstnání svých členů, ale půjčky byly bezúročné a všechny domky měly kanalizaci, která ústila do potoka a vodovod zavedený do umyvadla na chodbě. Ano koupelny ještě tehdejším standardem úplně nebyly, ale daly se dodatečně dodělat a čistirny odpadních vod byly tak maximálně v Praze
Tady si někdo hezky vymýšlí, ale starosta to nebude. Místní paní říká řadu věcí, které ale pravdou být prostě nemohou. Za A) obec má stavební povolení, které si ale neuděluje sama, nýbrž stavební úřad, pravděpodobně někde ve městě, které bude možná i ORP. Tomu navíc předchází i územní řízení. Tedy pokud obec obdržela stavební povolení, a to musela, když získala rozhodnutí o udělení dotace od kraje, tak pozemek musí být v územním plánu nejen stavební, ale musí tam být možná stavba občanské vybavenosti jako DD.
B) Obec již obdržela rozhodnutí o udělení dotace od kraje ve výši 80 mil. Kč, přičemž její vlastní náklady tvoří 30 mil. Kč. Tedy výsledná a konečná cena stavby je známá stejně jako stavitel stavby a její financování. Protože tyhle všechny náležitosti se dokládají při žádosti o dotaci.
C) stavitel musel být vybrán přes transparentní výběrové řízení, kam se mohl přihlásit kdokoliv, protože všechny tyhle náležitosti je nutné doložit při žádosti o dotaci kraji, a to včetně zveřejnění celého VŘ ve veřejném portálu výběrových řízení.
D) Celá stavba bude pod kontrolou kraje včetně závěrečného vyúčtování dotace, kontrol stavby a následných pravidelných reportů po dobu 10 let.
Paní tedy evidentně lže, což ví každý, kdo o nějakou větší dotaci na kraji či státu žádal a musel odevzdat stohy papírů a další léta psát pravidelné reporty. Já mám za sebou dvě podobně velké akce a nepřeji vám vidět to papírování, kde zdůvodňujete každou sebemenší změnu, podobně ZVA a následné roční reporty udržitelnosti. Pitvaji opravdu koniny a každou chvíli kontrola.
To je velmi citlivé téma,.nicméně ty výtky k hřbitovní správě jsou nespravedlivé. Článek je patrně i trochu přestřelený a zbytečně jitří atmosféru. Pravděpodobně to asi nebudou ve skutečnosti desítky lidí, co by chtěli někoho exhumovat, protože to je značně nákladné, navic to podléhá schválení. Zákon a hygienické podmínky však vylučují, že by hrobník mohl uložit rakev do vody. Podobně, pokud jsou tam takto nevyhovující půdní podmínky, jako jílové půdy, tak je ukládání z hygienických důvodů zamezeno a krajský úřad, který schvaluje provozovateli hřbitova provozní řád a hydrogeologický posudek, to prostě neschválí. Zájemci o pohřeb do země, a bude jich v současné době již významná menšina, využijí služeb jiného hřbitova ve městě a tento hřbitov bude sloužit dále pro pohřby žehem, což ostatně není nic tak neobvyklého.
Tak rozhodnutí občanů v této obci je dost nepochopitelné. Místo značných příspěvků do obecní kasy, protože DD je lukrativní byznys, budou mít dluhy a starostí nad hlavu. Protože ta realizační stavební firma s tím měla již dost nákladů, na stavbu nastoupila, staveniště převzala, tj. vyčlenila lidi, stroje a určitě je smluvně vázaná smluvně u řady subdodavatelů, kteří pro ni měly nějakou část práci udělat. Navíc když podepsala smlouvu, tak určitě objednala i podstatnou část materiálů, takže škody budou velké a u soudu jednoznačně vyhraje. Navíc obec stál dost projekt, vyřízení stavebních povolení a navic měla od kraje garantovanou dotaci 80 mil. z celkových asi 110 mil. nákladů a tu teď bude vrátit včetně vypovězení asi provozního úvěru u nějaké banky.
Argumentace se změnou využití budovy na jiný účel než DD je úplný nesmysl, protože součástí každé dotace od státní či krajské organizace je tzv. udržitelnost, která se podle výše dotace stanovuje na 5 nebo 10 léta k tomu posíláte každoročně výkazy a jezdí k vám konttoly. Podminkou dotace od kraje bylo určité i nějaké procento míst pro občany kraje, proto bylo nutné zrušit tu výhradu využití jen pro občany obce, ale stejně by pro obec určitě zbylo míst dost. Navíc po uplynutí lhůty udržitelnosti by jeli už jen sami na sebe a výnosy by byly po celou dobu obce. Úplně nepochopitelné rozhodnutí navíc učiněné až po započaté stavbě. Myslím, že příštích pár let v téhle obci postaví tak maximálně houpačku, protože na nic jiného mít nebudou finance.
Úplně nevím o čem se pořád diskutuje. V rámci Green dealu jasně přijala EU v roce 2021 právní závazek, že na území každého státu má být do roku 2030 30% půdy chráněno a z toho 10% velkoplošně s přísnou ochranou. A my máme dnes chráněno kolem cca 22% území chráněno a 1,5% s přísnou ochranou. Z toho jasně plyne, že nám toho dost chybí, takže je to jen balamucení politiků, jestli NP vzniknou nebo ne. Oni prostě vzniknout musí jinak ČR začne po roce 2030 dostávat pokuty. Otázka tedy není jestli vůbec, ale kde. Odtud plyne snaha o NP Křivoklátsko a CHKO Krušné hory. Je úplně jedno, jestli bude u vlády ODS nebo ANO. Postupovat budou nuceni obě stejně. Pokud s tím nesouhlasíme tak jsou jen dvě možnosti, buďto vystoupit z EU nebo se musí v EU politicky něco změnit a tento akční plán následně revidovat. Takže balamucení politiků ANO, že jsou proti je jen mlácení prázdné slámy před volbami
Tak hlavně nejmenovaná firma jede na vícepráce, tj. to co vysoutěží je takový prezentační list a k tomu je potřeba přičíst tak ještě 1/3 až polovinu navíc na celkových nákladech. Mě dojímá, jak ŘSD vždycky vítězoslavně vyhlásí, kolik proti rozpočtu při VŘ ušetřilo, ale už se jaksi nezveřejňují celkové náklady na stavbu po jejím dokončení. To by bylo tóčo za kolik se u nás ve skutečnosti staví
Tak nemá cenu diskutovat o tom, že peníze z fondu lze využít i jinak než na rekultivaci samotné těžební jámy. Stovky milionů by určitě přivítali obce na rekonstrukce různých objektů, infrastrukturu a třeba zasíťovaní a nákup pozemků na výstavbu, aby tam za nižší prodejní ceny nalákali desítky nových obyvatel, kteří tam budou bydlet a ty obce a města posunou dále do lepší budoucnosti. Nicméně ta myšlenka samoobnovy je vyzkoušená a rozhodně netrvá stovky, ale jen pár desítek let. Už za dvacet let nikdo nepozná, že se tam, samozřejmě kromě samotné jámy, někdy těžilo, tak to bude zarostlé. A přirozený vývoj má tu výhodu, že je trvalý, to ví každý, kdo něco většího zalesňoval. Když naše město něco sází, tak je úmrtnost stromů hodně přes padesát procent, a to bez ohledu na péči. Přirozené výmlatky mají mnohem větší odolnost. Ty velká jezera jsou super, ale je na ně málo vody a navíc trpí obrovským výparem. Nejhorší pak je, vymyslet jezera pomocí umělého zásobování vodou přečerpáváním. Jak dlouho asi to jezero za ty šílené náklady na energie a údržbu systému včetně čerpadel asi vydrží? Padesát let určitě ne. Aby to bylo trvalé, tak to prostě musí fungovat samo bez zbytečných zásahů a neustálé údržby. Bohužel u nás by ten přirozený vývoj pravděpodobně opravdu znamenal, že težaři na to dávat peníze nebudou, případně je stát využije na jiné účely než byly určeny
To jsou zase nápady. Tenhle rok samé perly. To je počítám letos asi pátý nápad, co by ještě mohly obce zařizovat a to nepočítám ten, jak jim krátit příjmy. Tak možná by to chtělo v parlamentu popřemýšlet nad tím, aby mohly i obce kontrolovat, jestli tam ty děti opravdu bydlí a nejsou tam jen fiktivně přihlášené. A co takhle trochu omezit hygienické a požární požadavky na školní zařízení? Proč asi neměly za komunistů s tímhle takový problém? Protože, když jim teklo do bot, tak neřešili hovadiny, ale v akci Z upravili nějakou starou budovu nebo postavili tesko barák. Dneska můžete mít ve třídě v MŠ max. 24 dětí. Když hodně na krajském úřadě prosíte, tak vám dají výjimku na 26 a nezajímá je, že třída má třeba 100 m2.
Měli jsme vybranou jednu starou budovu, jenže pak dorazila hygiena a hasiči.
Cože vy nemáte stavebně oddělený nouzový východ? Ty chodby jsou na evakuaci celé třídy doprovázené hasiči ve vystroji moc úzké. Umyvadlo v každé třídě. Všude protipožární dveře s vydrží aspoň půl hodiny. Záchod na maximálně 20 děti a oddělený podle pohlaví. Kde máte toalety pro hendikpované na vozíku? Tomuhle říkáte pripravna jídel a kuchyně? Ty stoly a vůbec všechno v nerezu. Kde máte konvektomat a jak řešíte nezávislé odvetrávání? Máte málo stolů na přípravu jídel a ty okénka na výdej jídel a na vracení použitého nádobí musí být dvě a každé směřované jiným směrem, aby se děti nestrkali.
Tak nakonec asi jedině tu budovu v centru zbourat.
Ještě ale nedorazili památkáři
Čech to byl jistě veliký a voják skvělý, s mimořádně vyvinutým taktickým myšlením. Jenže svým uměním udržoval všeobecně nenáviděný režim, který odmítal dát svým vlastním občanům základní občanská práva a neváhal při tom povraždit tisíce vlastních obyvatel prostřednictvím generálů jako byli Haynau, Jelačič, Windischgratz či nakonec bohužel i Radecký. To oni umožnili, že se režim udržel a navíc následně zavedl i na takřka deset let tuhý Bachův, případně Kempenův absolutismus, ve kterém byli tisíce lidí za drobnosti odsouzeni k dlouholetým těžkým žalářům. A to rakouský žalář nebyl žádná selanka, ale pěkně podzemní kobka ve vojenské pevnosti na takových krásných místech jako byla Olomouc, Komárno, Košice či Mukačevo. A také nevím, jestli by jeho vojenské umění náležitě ocenili například Italové, když třeba v oblasti Piemontu nechával v roce 1848 vypalovat vesnice, přičemž se jím vedení vojáci nerozpakovali střílet ženy či bajonety rozsekávat malé děti. Možná by si pražští radní před rozhodnutím měli něco přečíst či si poslechnout nějaký odborný výklad, aby se vyhnuli trapasu až budou tu sochu za pár let zase sundavat a nahrazovat nějakou gendrově přijatelnou spisovatelkou. Ale třeba zastupitelům z řad pirátů a topky masakry civilního obyvatelstva v polovině 19. století někde v severní Itálii zase až tak nevadí.
Tak pokud si to vezmeme bez emocí, tak starosta postupoval správně a v souladu s pokyny MMR a zákonem o pohřebnictví. Popadané náhrobní stély přesunul k hřbitovní zdi a prostor se upraví a bude se moci udržovat např. sekáním, čemuž povalené náhrobky a zbytky rámů bránily. Tomu, že byly popadané svědčí stopy mechu na deskách, tedy byly dlouhodobě v těchto místech v kontaktu se zemí. Z rámů, které by stély držely, již viditelně mnoho nezbylo, tedy na místě je z důvodů bezpečnosti možné nechat nebylo. Desek s dochovaným nápisem bylo evidentně jen několik, což jsou ty z leštěné žuly. Většina je evidentně pískovcových, kde se po stu letech žádné nápisy nedochovají, protože pískovec degraduje. Hroby jsou evidentně opuštěné a rodinní příslušníci o ně zájem nemají, tedy hřbitovní místo je možné znovu pronajmout. Válečné hroby to evidentně nejsou, tedy pietní posun stél k hřbitovní zdi, i když bezejmenných, je zcela v pořádku. Obec logicky nemůže za bývalé nájemce hroby udržovat, protože na to nemá peníze. Úprava usazení či oprava rámu jako spasovaní stojí podle rozsahu běžně desítky tisíc, v případě hrobky, kde se musí sanovat i spodní vyzděná část, aby se vrchní rám nerozvaloval, pak již nižší stovky tisíc. Povinnost péče o hrob je věci nájemce, v případě hrobek pak vlastníka a tuto povinnost nemůže přesouvat na provozovatele hřbitova. Provozování hřbitova je poskytování sociální služby již od dekretu Josefa II., tedy z podstaty věci se opuštěné hroby po uplynutí tlecí doby znovu pronajímají tak, aby bylo možné zajistit místo uložení pro všechny občany dané obce a další oprávněné
Strašné, to je hrůza.
Vůbec ale nechápu, jak se jim mohlo podařit vyhrabat takový tunel, aby se jim to někde v písku nehroutilo již během kopání? To přece nemohli vykopat sami a bez pořádného nářadí. To jich muselo být podstatně více, nějací dospělý jim pomáhat a mít na to i lopaty atd. Každý, kdo něco kopal, přece ví, jakou to dá fušku. To i muselo trvat řadu hodin, to je nikdo mezitím nepřišel zkontrolovat, kdo by jim tu blbost rozmluvil? Jestli tam již spíše nějaká díra nebyla a oni se jí jen nerozhodli zvětšit. Každopádně takhle hroznou smrtí přijít o dvě děti je na oběšení. Ale stát se to může každému, protože i moje děti pořád někam lezou, kam nemají
Pan Kaňa hovoří moc krásně, evidentně bude dobře placený. Nicméně maže med kolem pusy a fakta silně přibarvuje. Jediný ekonomický prospěch u takto ekonomicky silných investorů je v zaměstnanosti, ale stát na to dlouhá léta doplácí. Bude to stejné jako u ekonomické nabídky německé automobilky, co chtěla něco podobného stavět před nedávnem v západních Čechách a u podobných případů. Tedy celou infrastrukturu a přestavbu lokality zaplatí stát, ten jim poskytne minimálně 10 leté daňové prázdniny a bude jim ještě přispívat na platy zaměstnanců. Podobně jako u jím zmiňované automobilky Hyundai. A navíc to bude jen obří montovna z dodaných dílů, kterých už tady máme hafo. A za deset let až budou daňové prázdniny končit, tak se prostě posunou někam jinam. Navíc baterie od nás nebudou vzhledem k ceně práce a nutnosti všechny suroviny dovážet z Asie konkurenceschopné, tedy půjdou jinam možná ještě dříve. Taková klasika. Obří developeři a investoři se státům vůbec nevyplácí, protože jejich vyjednávací pozice je moc silná
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tak zákon o referendech je poměrně jasný a přehledný, není to žádná vyšší dívčí. My jako město máme ve všech podobných smlouvách již léta klauzuli o tom, že se k uzavřenému město zavazuje s výjimkou zásahů vyšší moci a právě výsledků referenda s tím, že ho nebude město samo iniciovat. Tedy jasné a stručné. Město ho nemůže podle smlouvy iniciovat, ale pokud tak učiní někdo jiný a jeho výsledek bude pro město právně závazný, pak je smlouva neplatná. Zdejší obec si musela být vědomá, že zrovna tohle je téma, které ovlivní v budoucnu každého obyvatele, tedy ne jen třeba jednu ulici a proto je referendum dopředu na místě. Ale holt to zkusili a nevyšlo to. Pokud tam tu klauzuli ve smlouvě nemají, tak teď budou mít starosti. Otázka je věc škody a možnosti ji vymáhat. Předpokládám, že ve smlouvě podstatné sankce pro obec nebudou a firma, když se teprve podepisovala smlouva určitě ještě mít stavební povolení nebude. Tedy škoda a ještě hypotetická bude jenom v projektové přípravě stavby, případně v různých studiích dopadů a možností stavby, což nějaké likvidační částky nebudou. Teď hlavně, aby se obec z výhrůžek developera nepos.... a klidně se soudila. Ono prokázat opravdu způsobenou škodu je dost složité