Rozhodně čím větší FVE tím lépe. Panely jsou dnes natolik levné (1panel cca 1500Kč s DPH - 500wp) , že se neoplatí na velikosti šetřit a čím větší FVE, tím lépe. Za špatného počasí a v zimě předimenzovaná FVE Vám stále dokáže dodávat velmi solidní výkon a nejste tak závislí na dodávkách energii ze sítě.
Samozřejmě je vhodné energii spotřebovávat nebo sdílet a využívat potenciál. Na spotu se též dá zajímavě prodávat i nakupovat. Když jsou cena záporné FVE se uvede do ostrovního režimu což dnes není problém přes aplikaci či automatizovat systém.
Začínal jsem na 14,11KWp FVE s 11,6KWh baterií. Za týden ji rozšiřuji na 30KWp a 46,4KWh baterie. I když zatím nemáte elektromobil, je vhodné mít připravený systém na příchod tohoto báječného stroje.
Slabá FVE Vám bude dobíjet Vaše EV jen velmi pomalu.
FVE se mi natolik osvědčila, že ji po roce takto vylepšuji. Jedno EV mám a druhé dorazí příští měsíc.
Všem kdo o FVE uvažuje doporučím předimenzovat systém na maximální možnou výši. Jak jsem uvedl panely jsou levné a energie není nikdy dost.
Návratnost 10-15 let z článku je nesmysl. Když umíte s energií nakládat tak návratnost je velmi rychlá. EV je pro FVE skvělým parťákem a nejrychleji pomáhá umořovat počáteční investici do těchto technologií.
Musím vymyslet další pergolu kam bych mohl osadit další panely. Můj cíl je dostat se na 50KWp, tedy orientačně ročně vyrobit cca 50MWh. Pro kontext dodávám, že má domácnost má spotřebu kolem 3MWh/ročně a jeden elektromobil cirka 12-15MWh/ročně.
Opravdu nešetřete na počtu panelů s maximalizujte výkon jak to jen půjde.
Ano je to možné v celkově je to mnohem výhodnější než uvádí článek.
Velká část vozidel je na cenové paritě.
K tomu většina majitelů EV má své parkovací stání či wallbox. Podnikatelé nemají problém osadit wallbox i ve své práci.
Veřejné nabíjení jen skutečně na dlouhých trasách, ale většinu nabíjení obstará pomalé AC nabíjení.
Za poslední dva měsíce jsem na veřejné nabíječce strávil asi 3minuty. Průměrný roční nájezd je kolem 90tis km. Nabíjení obstará ve většina případů FVE či spotové ceny, které jsou mnohem výhodnější než fixní. Vozidlo v 99% nabíjím doma nebo v práci.
Celkové náklady na vlastnictví vozu (TCO) vychází mnohem lépe pro elektrické vozy.
Jako majitel elektromobilu jsem zastáncem spotových cen.
Ano kdo má možnost tak FVE je jednoznačná volba s kombinací s elektromobilem a zbytek využívat spotové ceny.
Takto systém považuji za nejvhodnější co se týká nákladů na elektřinu.
U EV lze krásně plánovat dobu nabíjení a spot poskytuje obrovské benefity včetně nulových i záporách cen ( Loni jich bylo přes 400h). před pár dny jsem ze spotu nabil své EV za necelých 140Kč včetně distribuce DPH a dalších poplatků a dojezd jsem měl na 350km.
Tarif mám doma na teplené čerpadlo (D57D).
Takto náklady na provoz elektromobilů je opravdu skvělý.
Mám 15Kwp FVE, kterou začátkem dubna posiluji na 30KWp včetně 46,4Kwh baterií a 2x wallbox. FVE jsou dnes velmi levné a oplatí se je předimenzovat (1panel 500wp se pohybuje kolem 1500Kč tedy 30Kwp, které dokáží ročně vyrobit cca 30MWh vyjdou na nějakých 90tis s DPH, ano k tomu střídač, kabely, a práce ). FVE je natolik zajímává a přináší značné úspory, že se opravdu velmi oplatí je postavit co největší.
Stejně jako spotové ceny mám pro dodávky elektřiny, tak je možné nasmlouvat i výkupy za rovněž spotové ceny.
Když jsou ceny záporné FVE se nastaví do ostrovního režimu, či lepé dobijete si baterie případně i elektromobily.
Zatím využívám jeden elektromobil a druhý mi dorazí nejdéle v květnu.
Všem kdo uvažuje o FVE či elektromobilu tak vřele doporučuji zvážit onu kombinaci výše.
Tarif pro elektromobily se neoplatí.
"Souběžně s tím i proto poukazují na elektromobily, které jsou těžší a tudíž je k jejich zastavení zapotřebí větší brzdná síla, která tak vede k vyšší produkci brzdného prachu."
Elektromobily většinou využívají rekuperaci a brdy jen velmi minimálně. Brzdové destičky vydrží v EV násobně více než u tradičních vozidel.
Autoforum zase se snaží očernit EV, ale každému inteligentnímu člověku dojde, že tento článek je jen snahou opětovně očernit elektromobilitu.
Spalovací vozidlo mnohem častěji potřebuje využít brzdové destičky než EV.
Já osobně s EV využívám maximální potenciál rekuperace a brzdy jen ve výjimečných případech.
Autorům a majitelům Autofora. Smiřte se s tím, že EV jsou prostě lepší a Vaše články jsou čím dál více stupidnější. Zbytečně hledáte problém tam kde není.
Naprostá paráda a velký klobouk dolů před Renaultem.
Velmi oceňuji to, že toto vozidlo nemělo vůbec jít do sériové výroby, ale po představení byla taková pozitivní zpětná vazba, že generální ředitel potvrdil, že půjde do výroby.
Skvělé parametry a skvělé vlastnosti. Oceňuji 800v architekturu.
Všem závidím co si jej pořídí a budou jej vlastnit.
Já objednal civilní R5 se 110kw motorem a 52kwh baterií. Už se na ni těším až dorazí.
Renault jde správným směrem a bude z toho velmi těžit.
Opravdu všechna čest
Renault jde skvělým směrem a to že umožní V2L a V2G je senzační zprávou.
Ještě více mě těší jednopedálové ovládání.
Objednal jsem R5, která by vše pozitivní z článku již měla mít případně jednopedálové ovládání případně softwarově přidají.
Samé pozitivní zprávy a jsem velmi rád, že Renault k elektromobilitě přistupuje inovativně a skvěle
Kdo má tu možnost a umí s energiemi pracovat tak se mu velmi oplatí FVE.
Začínal jsem na 15KWp s 11,6KWh bateriemi a za měsíc rozšiřuji na 30KWp s 46,4Kwh baterií.
Panely jsou velmi levné a čím více panelů osadíte tím lépe. S energií navíc jde krásně pracovat a lze pro ni najít využití. I kdyby ne nyní tak do budoucna až jednou budete mít elektromobil tak je to skvělá volba pro ukládání energie.
Nejprve jsem si pořídil FVE, poté si zapůjčil na 2 měsíce EV na testování. FVE a Ev se natolik osvědčilo, že jsem jej zakoupil a nyní výrazně šetřím na nákladech.
Celý systém se natolik osvědčil, že právě rozšiřuji svoji stávající FVE na parametry výše a objednal jsem druhý elektromobil. Pro většinu energie najdu využití.
Opravdu kdo má tu možnost nebojte se toho. Funguje to skvěle a návratnost je velmi rychlá když umíte energii využívat.
Za mě doporučím osadit co největší FVE, jelikož panely jsou levné a energie není nikdy dost. I když není ideální počasí větší FVE dokáže vyrábět dostatek energie pro potřeby domu. Navíc počítejte i s budoucností a možným EV jako skvělým dopravním prostředkem.
Velmi chválím 800V architekturu i dosažené velmi nízké spotřeby. Pokud tomu nastaví rozumnou cenovku bude to skvělý prodejní hit.
Též bude zajímavá i verze ve variantě kombi, která přijde později.
V tu chvílí bude mít ID.7 velký problém, jelikož VW stále propaguje 400v architekturu.
Za mě jde Mercedes správnou cestou.
Mám FVE a spotové ceny jak pro nákup tak výkup.
Nulové nebo záporné ceny jsou zcela běžnou praxí.
FVE lze krásné řídit. Naopak je mnohem výhodnější být na spotových cenách než mít fixní výkupy.
Když je cena na spotu vysoká prodáváte do sítě ( klidně i za bateriových úložišť - prodával jsem i za více než 21kč/KWh ) když je cena záporná dobíjíte baterie. Tedy s energiemi pracujete. V zimě v kdy FVE nedávala takový výkon jsem si dobíjel baterie za nejlevnější ceny a špičky jel z baterií.
Vše se ovládá přes aplikaci v telefonu. Existují i automatizace.
Když by bylo potřeba lze uvést FVE do ostrovního režimu.
FVE se dá mnohem lépe a rychleji řídit a regulovat než tradiční zdroje.
Zatím mám 15 KWp FVE a podepsal jsem smlouvu na její rozšíření na 30KWp včetně 46,4KWh úložiště. K tomu další úložiště představují elektromobily.
Pro energii mám mnoho využití. Kdo umí s energiemi pracovat velmi se mu to oplatí.
Kdo má FVE může mít dva EAN. Jeden pro dodávky a druhý pro výkupy. Lze sjednat tedy dvě smlouvy od dvou různých dodavatelů. Trh je rozmanitý a výběr skvělých podmínek opravdu velký.
Všem kdo nemají a uvažují o FVE vřele doporučuji. Jedná se o skvělou investici s rychlou návratností. Mě se po roce užívání natolik osvědčila, že zdvojnásobuji svůj výkon. Panely jsou levné a čím více energie vyrobíte tím lépe.
Největší nevýhodu vidím v roce 2027. Kdyby byla ještě letos velmi by to VW pomohlo. Čekat do roku 2027, když mezitím bude na trhu krásné Twingo, nebo další konkurence, která si mezitím rozebere trh. I Čínské Nio představilo levný model Firefly, který chce expandovat do celého světa včetně Evropy.
Když dokáží prodávat ID.3 v Číně pod 390tis, ID.4 za 450.000CZK tak mi neříkejte, že nejsou schopni vyrábět o mnohem menší vozidlo do 500tis již nyní. Pakliže představí levný dostupný model, lidé jej budou velmi kupovat.
V roce 2027 už bude pozdě.
Jsem přesvědčený, že Tesla bude skvělý vůz, vysoce efektivní a úsporný.
Přesto se domnívám, že Tesle budou velmi klesat prodeje a to díky majiteli p. Muskovi a jeho politické angažovanosti a neuváženými slovy, která vypouští ze svých úst.
Firmy jej kupovat nebudou, kvůli reputačnímu riziku a tomu, že nebudou chtít být spojovány ani s Muskem ani Trumpem.
Největší slabinou současné Tesly je bohužel její majitel
9
Sledujících
0
Sleduje
9
Sledujících
0
Sleduje
Mít FVE je obrovská výhoda a benefit.
Vše kdo nemají doporučím.
Mít dva EAN je výhoda kterou jsem si zařídil hned na počátku.
Nákup i prodej mám na spotu a není problém uvést FVE do ostrovního režimu když jsou ceny záporné ( Lze to automaticky i řešit manuálně).
FVE se mi natolik oplatila, že ji posiluji z 14,11KWp na 30KWp a k tomu 46,4KWh baterie.
Kdo o FVE uvažuje nenechte se odradit podobnými negativními články, které zbytečně straší lidi. Mít FVE je skvělým benefitem s rychlou návratností peněz obzvláště když máte elektromobil a umíte s energiemi pracovat či to automatizujete.
3 odpovědi