Přesně, a nebo n něco málo levnější Citroen e-C3 (který tedy nemá to tepelné čerpadlo). Ale o tom jsem se u Dongfengu také nedočetl.
Na citroen E C3 jsem se také díval. V porovnání s výbavou a konstrukčním řešením mi lépe vyházela R5. K tomu větší baterie silnější motor, V2l i V2g, které plánuji používat, víceprvková zadní náprava, kterou C3 nemá, k tomu lepší jízdní vlastnosti, umělá inteligence (Reno) která též zpříjemní komfort.
To že jakékoliv nové EV nemá v základu teplené čerpadlo považuji za vysokou nevýhodu a KO kritérium.
I proto jsem zvolil Renault, že všechny důležité prvky má v základu.
Akorát ten R5 má dost slabý teplotní management baterie a co je hlavní chyba, motor nemá permanentní magnety, takže nízká životnost s nutností měnit "kartáče", které vedou elektřinu na rotující cívky. Toto zastaralé řešení už dnes nemají ani automatické pračky...
nemám problém se zvolenou motorizací, kterou Renault preferuje.
Jak jste přišel na slabý termomanagemet baterie?
Za ty peníze mi nedává smysl podporovat výrobu z Číny, tahat ten krám neekologicky přes půl světa. Zároveň, tento portál mít s těmito parametry výkonu, dojezdu... auto z Evropy, nebo ještě k tomu Škodovku, tak to bude kritiky jak to nejede, hučí, nemá dojezd...
Na začátku prosince jsem objednal EV a to konkrétně Renaulta 5. Ve srovnání cena výkon se jedná o skvělý nákup za rozumné peníze.
R5 není nikterak šizení a naopak má mnoho výbavy navíc kterou nemají ani auta vyšší kategorie ( v základu tepelné čerpadlo, V2l V2G,víceprvkovou zadní nápravu a mnohé další).
S Čínskými vozy nemám problém, ba naopak. Ovšem ne každý Čínský vůz je za levné peníze. Nio oznámilo, že do Evropy půjde jejich dceřiný model Onvo L60. Pokud bude mít dobrý poměr cena/výkon rád jej koupím, protože technologicky jsou na jiné úrovni ke kterému se Evropa ani nepřibližuje ( např 900V architektura, kdy v Evropě máme 400V a modely jako Audi, Porsche mají max 800V). Zároveň je výrazně pod cenou Modelu Tesla Y a vůz si lze koupit i bez baterií, které se dají levně pronajmout. U tohoto modelu nemám problém si připlatit více. U Dongfengu z článku nevidím konkurenční výhodu oproti Renaultu kterého jsem si koupit ba naopak technologicky je to horší vozidlo než právě R5
Nejvýhodnější je samozřejmě mít vlastní zásuvku FVE a k tomu spotové ceny.
V létě z přebytků v pohodě dobijete.
V zimě ideálně kombinovat se spotovými cenami.
Dnes jsem si nabyl 44 Kwh mezi 1-5h ráno kdy průměrná cena na spotu byla 43háleřů za kwh. Dobitý včetně distribučních a dalších poplatků mě tedy stálo 101,38Kč.
Za 44kwh ujedu s EV nějakých 250-300km.
Při srovnatelné ceně standartních paliv je to značná úspora.
Kdo má Ev a chce výrazně ušetřit i bez FVE tak spot je skvělou volbou.
taky nesnáším servis jenže faktem je, že EV stálo 1,7 mega což většina lidí nedá... páč je nemá
Dnešní ceny EV jsou už rozumné ( záleží na modelu a typu). Neříkám, že EV nutně musí být pro každého ale svoji klientelu si najde.
Průměrná cena nového vozu bez ohledu na pohon se pohybujme kole 900tis. Za tu cenu se dá koupit jak benzínové tak elektrické. Navíc 8z10 nových vozidel kupují firmy
Ta druhá otázka, Škoda Enyaq. Máme jí rok a nic moc.
Platforma od VW není ideální a VW to moc dobře víc. Bohužel do ni nainvestoval mnoho peněž a nechce se ji vzdát.
S Škodou Enyaq jsem jel, ale velmi krátce, takže nedokáži posoudit spotřebu. Pokud jste měli základní malou baterii tak tomu bych věřil, že tam nedojedete.
Spotřebu vozy VW group měla vysokou až teprve nový motor je trošku efektivnější .
Alespoň jste mi potvrdil, že mé rozhodnutí vyhnout se VW bylo správné. Děkuji.
Máme několik vozů s LPG montážní Dacii Dokker, ta je na benzínu kolem 5lt/100km a LPG se vejde bez problémů do 6lt/100km, jedno s nejméně problematických aut.
Dacii dokker s 1,6 LPG (75kw) mám taktéž. Máte lehkou nohu, já s ní jezdil v létě za 7 a v zimě za 9l.
Ano souhlasím při pravidelné údržbě ( olej filtry, rozvody je to bezproblémové auto).
Kromě několika prasklých žárovek a občasném vyčištění trysek funguje spolehlivě.
I Kvalita Dacie byla dobrým důvodem proč mé nově objednané vozidlo bude od Renaultu. Objednal jsem R5. Tak ať Vám Vaše vozy dobře slouží a mnoho šťastně najetých km.
Nejspíše jste to špatně četl, Na LPG vychází 0,9 Kč/km, 1,85Kč/km je u běžného benzinového auta. Nepřípočítal jste cenu auta, což u spalovacího je polovina, destičky a řemen se dělá 1x za 100tis.km Výměna oleje 6x za 100tis/km. Výměna cca 1-2tis Kč. A to vůbec nemluvím o různých problémech provozu. Občas jedu s E-autem Plzeň- Brno a je to problém. Na baterii nedojedu, od poloviny cesty vyhlížím volnou nabíječku. U benzínu bez problémů tam i zpět bez tankování. Ale pokud vám to vyhovuje, proč ne.
Co máte za LPG jestli se mohu optat? Při ceně 0,9Kč na km (90Kč na 100km) a průměrné ceně 16Kčza za LPG mi vychází spotřeba 5,625l na 100km? Což je parádní spotřeba, ale nevím jaké vozidlo by to mohlo splňovat.
Já jezdil se svým LPG průměrně za 7litrů (v létě) v zimě spíš k 9l.
Ročně najezdím 90 tis a náklady na údržbu byly spíše vysoké.
Trasa Plzeň Brno na jedno nabití je možná, ale záleží co máte za vozidlo.
Pokud něco s malou baterií, nebo s neefektivním motorem, pak ano po dálnici 300km neujdete, pokud by jste měl verzi s větší baterií pak to problém nevidím. Ze zajímavosti jakým vozidlem jezdíte občas do Brna, že baterie nestačí?
Můj akční rádius je do 300km denně a tak 10 - 20% po dálnici. Dokonce EV které jsem nyní objednal je s malou baterií 52Kwh a WLTP dojezdem 410km, jelikož jsem zjistil, že velká baterie není třeba.
´úzkost z dobíjení nemám a vím, že se mohu spolehnout na predikovatelný dojezd vozu. Nemám problém dojet třeba s 2% baterie.
Pro mé potřeby je EV perfektní, ale souhlasím s Vámi ať si každý pořídí co je pro něj nejvýhodnější a přinese nejvíce užitku a radosti .
Když máte FVE a když ne a co v zimě? Zatím pořád vychází nejlépe benzinový automobil, popř. Na LPG. U toho vychází 1km na necelou korunu. U benzinu na 1,85Kč/km navíc auto vydrží bez problému a větších oprav 20 let či 400tis km.
I bez FVE se stále oplatí mít EV. Pokud chcete optimalizovat náklady bez FVE je k tomu nejlepší spot.
I Teď v zimě nemám sebemenší problém s nabíjením ze spotu.
Dnes jsem si nabil 44kw ( což mi stačí na ujetí nějakých 300km v zimě).
Cena včetně distribuce a poplatků mě stála a daně mě stála nějakých 110Kč.
Za 110Kč ujedu oněch 300km. Když bych vzal spalovací vozidlo se spotřebou 6/l na 100km a cenou za 1l paliva 35kč jsem na 630kč (na 300km).
Tedy platím výrazně nižší částku.
I bez FVE se stále oplatí EV. Jenom pokud chcete optimalizovat svoji cenu musíte plánovat. Kdo má FVE a virtuální baterii ten hradí pouze distribuční poplatky +měsíční poplatek za virtuální baterii.
Já ji sice nemám, ale kdybych měl virtuální baterii tak by mě stejných 44kwh stálo 62,92Kč (na 300km). Přetoky uložené v létě by se čerpali v zimě.
Mě se více oplácí surfovat na spotu a využívat jej jako nástroj pro získávání levných i záporných cen.
LPG mám také ve firmě a EV je výhodnější. U spalovacího vozu kromě paliva ,řešíte údržbu ( výměny oleje filtrů, rozvodové řemeny, častější výměna brzdových destiček a podobně) Většina z toho EV nemá nebo výrazně prodlouženou dobu životnosti těchto komponentů
I dnes mám 1,1Kč na km vše ze sítě včetně poplatků (Vy LPG 1,85Kč/km).
V létě se můžete spolehnou na pravidelné záporné ceny, kdy Vám dodavatel platí za Vaši spotřebu.Teď na svátky očekávám též záporné ceny energií nebo velmi nízké blížící se nule.
Ročně najezdím 90tis km. LPG stále ve firmě jedno mám, ale jezdím EV.
EV se osvědčilo, že jsem začátkem měsíce objednal další. LPG budu prodávat
. Cena za distribuci dosahovala v roce 2022 až k 2 750 Kč za MWh, v roce 2023 pak 2 546 Kč za MWh, v roce letošním se tato cena většinou zvyšuje. Poplatek za jistič pak vyjde v rozmezí od 30 Kč až téměř do 250 Kč měsíčně.
No a to se obávám, že na toto se ještě nabaluje DPH.
Nedalo mi to a podíval jsem se na poslední mé vyúčtování z minulého měsíce.
Distribuce po přepočítání na KWh mě vychází na 1,18Kč bez DPH tedy 1,42kč s DPH.
90% energie čerpám v nízkém tarifu (D57D), včetně poplatku za Cena za nesíťovou strukturu, Cena na podporu elektřiny z OZE,Cena systémových služeb a Poplatek za překročení rezervovaného výkonu. Ano cenu za Jistič nepočítám, jelikož se jedná o stálou platbu, kterou bych platil tak jako tak s cenou mého rodinného domu. Přepočítávat na Kwh je nepřesné, jelikož jednou odeberete 1MWh podruhé 2MWh, a tedy by se cena měnila.
Takhle se to lépe počítá a plánuje. Tedy mohu říci nabíjení ze sítě mě stojí 1,42distribuce s DPH + cena silové energie na spotu s DPH + provize dodavatele energií s DPH.
Spíš naopak, že elektroauta jezdí povolených 130? Tak to jste opravdu jeden z mála. 90% pracovního času trávím na dálnici a opak je bohužel pravdou. Samozřejmě výjimky potvrzují pravidlo. I staří řidiči a podobní jím, kteří se bojí jezdit rychle, jezdí ve spalovácích aspoň 100.
co nejčastěji jezdím po D1 a D3 je pravdou, že v brzkých ranních nebo večerních hodinách ale zatím jsem se nesetkal, že by EV zdržovalo provoz. Většinou mě předjížděli ( pří mé konstantní jízdě 130km/h) v levém rychlém pruhu.
Většinou EV potkávám v levém pruhu nebo prostředním. Ale jak říkáte je to o lidech. Nákladově mi to přijde zbytečné. Dobíjení je tak levné, že jezdit pomalu nedává smysl. Dá se předpokládat, když si majitel EV koupil tento vůz tak má i na dobíjení.
Lidé jsou však různí
Pokud spočítáte náklady a životnost elektroauta, tak už to tak výhodné není.
Nesouhlasím. Celková náklady na vlastnictví vozu tzv. TCO vychází lépe pro elektromobil obzvláště když máte FVE případně spotové ceny. Poté spalovací vozidlo je mnohem dražší. Navíc u velké množství nových vozidel je cenová parita. Opravdu nový spalovací vůz už bych nekoupil.
Gratuluji, selským rozumem jste přišel na to, že elektromobil není pro Vás. Já elektromobil taky nemám, ale mám dům s fotovoltaikou a většinou jezdím u nás po maloměstě tzn. jednotky km denně. Když jedu někam dál, tak je to do kanceláře tzn. v mém případě max 150 km dohromady. Takže osobně si myslím, že pro mě by byl elektromobil ideální a až budu příště měnit auto, rozhodně ho minimálně zvážím.
Vřele doporučím . Mám jak FVE tak EV k tomu spotové ceny a nejlepší možná investice do všech těchto technologií a služeb. Můj denní nájezd je kolem 200-300km ( ročně najezdím kolem 90tis) a baterie má dostatečný dojezd aniž bych musel využívat veřejné nabíječky. Náklady na provoz jsou minimální a komfort k nezaplacení. EV a FVE se natolik osvědčila, že jsem v prosinci objednal druhé EV. Díky sdílení energií svoji FVE budu posilovat z 15KWp na 30KWp a energii sdílet.
Nevím jestli lze snížit poplatek za distribuci, ale ten je regulovaný a docela vysoký.
Co jsem si počítal tak mi to vycházelo na 1,2Kč za Kwh (distribuce). Každopádně dle vyúčtování které mi chodí tak díky spotovým cenám a FVE platím za elektřinu velmi rozumné peníze, přesto že mám díky EV poměrně vysoký odběr.
Obrovskou výhodou je, že můžete nastavit čas dobíjení a tím si optimalizovat cenu, když není vhodné počasí na výrobu z FVE.
Ke klasickým fixním cenám se již nevrátím.
Jak jste tu elektřinu do toho auta dopravil. Ta cena neni ani za dopravu.
Když byla cena na spotu pod 1Kč nabíjel jsem EV 0,45kč dnes nejnižší cena. poté 1,027 , 0,879Kč za Kwh
K tomu distribuční poplatky kolem 1,2kč za KWh. Nepočítal jsem přesný průměr proto jsem psal cca. Cílem mého příspěvku měl být fakt, že nabíjet EV ze spotových cen je velmi výhodné a majitelé EV následně neřeší spotřebu na dálnici a nemusí jezdit pomalu. I kdyby to byla 100Kč za 44kw se kterých ujedu cca 230km po dálnici tak výsledek je stejný. Když je levná cena neřešíte pomalou jízdou nízkou spotřebu.
Čistě teoreticky lidé, kteří virtuální baterii by platili ještě méně, jelikož přetoky z léta čerpají dnes a zaplatí pouze distribuci a poplatek za službu virtuální baterie.
Já využívám spot, které je pro mě flexibilnější
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nebo taky 0,50, nebo nic. Trapny titulek.
1 odpověď
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
souhlas. Ráno jsem nabyl 44kwh ze spotových cen a cena včetně distribuce mě vyšla na 101,38kč s DPH. 44Kwh mi stačí na 250 - 300km dojezdu teď v zimě.