Stále běží vyšetřování. Už třetím rokem. Ano, i mě se to zdá dlouhé.
to je na tom to smutné. Zde je skutek jasný a soudu by mělo jako důkaz postačit neoprávněná manipulace s cizími prostředky, což lze doložit výpisy z účtu úschov.
též se i doznala.
V tomto velice selhává jak policie tak justice. Paní evidentně nespolupracuje a na svobodě může zatím ukrýt nakradený majetek.
Velmi je mi líto poškozených.
Tepelné čerpadlo stojí 120 - 150 000 Kč. Má životnost cca 15 let a pak se musí vyměnit. Tedy jeho úspora je čistá nula pokud tedy nemíníte oslavovat projetých desítky tisíc za tento způsob vytápění. Lidé, kteří si je namontovali jsou z nich nešťastní. To samé fotovoltarika - hasiči ji nedokáží skoro uhasit a pojištovna při pojištětí Vaší nemovitosti bude chtít částku, že se Vám protočí panenky. Že se o tom nepíše je jasné - reklama je mocná.
Jako majitel FVE i tepleného čerpadla s Vámi zcela nesouhlasím.
Systém funguje naprosto skvěle a přináší vysoké úspory.
Dokonce se FVe natolik osvědčila že ji budu rozšiřovat z 15KWp na 30KWp.
Pojištění je o pár desítek korun dražší než tradiční pojištění nemovitostí vlivem vyšší pojistné částky. V celku je to zanedbatelná položka
No já jen, že třeba v Albánii byl vůbec problém zaplatit cokoliv kartou... Buď lekë nebo €. Ale prostě služba/zboží za hotovost. Bez keců a na ruku. I ve větších městech či turistických centrech. Tak se mi úplně nechce věřit, že bych tam nabíjel na fáčko.
Koukal jsem na nabíjecí stanice v Albánii a je jich tam velmi mnoho. To však jak to tam funguje s placením netuším. Spíš si myslím, že by preferovali hotovost.
Výjimku by měla asi Tesla pokud tam má svoje Superchargery. Tam je ona zároveň provozovatelem. Ale nevím jestli to tam mají nebo ne.
Ostatní poskytovatelé by museli mít mezi sebou smluvní vztah aby bylo možné platit na fakturu.
To lze i u spalováku... Na stojanu je QR, načtete, kliknete za kolik chcete čerpat, natankujete a za 3 minuty odjíždíte s plnou nádrží. Nemusím čekat a mačkat se mezi lidmi. Doplním energii a jedu dál.
Mimochodem, ta Vaše výhoda s platbou 1x za měsíc, ta funguje i v zahraničí??? Ptám se pro souseda, on najezdí většinu svých kilometrů po Polsku, Slovensku, Rakousku a Slovinsku.
Děkuji. QR kódu jsem si nikdy nevšiml a tedy jsem o této možnosti nevěděl. Pokud to tak je tak super.
Mě konkrétně délka tankování nikterak neomezuje, ale mám pochopení, že někomu to může vadit.
Ano takto to funguje i v zahraničí. Váš soused se nemá čeho obávat.
Twl, jako opravdu absurdních argumentů, co se týká výhod EV, už jsem četl mnoho. Ale ten Váš, ten je zatím v topu.
"Výhodou je, že načerpám a jednou měsíčně mi přijde faktura. Mezi tím mohu s penězi i nadále pracovat."
Jako to je špička... 🤣🤣🤣
Přesně proto si lidi kupují EVčka.
Není to důvod proč by měli kupovat EV, ale je to benefit navíc který zpříjemní život s vozem.
Pro mě to je zajímavá výhoda. Nemusím chodit k obsluze. Nemusím čekat a mačkat se mezi lidmi. Doplním energii a jedu dál
Tohle má rozhodně smysl, o když ta spotřeba 25kw/100km je dost. Při ceně 10kc/kW se dostáváme na 2.5kc/km. Což dodávky mají asi více než 3kc/km. Plus úspory za servis....podle mě se toho zatím bojí....
a při domácím/firemním nabíjením ze spotu to máte za nějakých 3-3,5Kč za Kwh včetně distribuce.
pak to máte 0,875kč na km neboli 87,5kč na 100km a to už je znát. K tomu výrazně nižší náklady na servis, žádné výměny olejům rozvodů, brzdy též vydrží déle. Smyls může mít. Navíc Ovečky pana Vaculíka byla nadšené Odkaz
Jste fanoušek elektromobility,ale to je nezachrání,potřebují aby to kupovali všichni.
Ani bych neřekl fanoušek. Opravdu jsem vybíral racionálně na základě celkových nákladů na vlastnictví vozidla. O nové technologie se však zajímám to je pravda, ale nezůstávám jen u automobilů.
Jediným problémem masivního rozšíření je cena a slabší kupní síla Čechů. Automobilky se velmi zaměřují na vozy ve vyšších segmentech, které jsou velmi dobře vybavené. Na těchto vozidlech mají větší marže.
V EU nejprodávanějším vozem je Dacia Sandero, jelikož nabízí skvělý poměr cena/výkon. Takové vozy zatím v elektrické verzi příliš není.
Technologicky, komfortně a náklady na provoz jsou EV mnohem zajímavějším než spalovací verze.
I to je důvod proč budu kupovat koncem měsíce R5. Je to auto které velmi dává smysl a takových aut je třeba více rozšiřovat.
Čím více automobilky budou vyrábět a prodávat EV tím jeho cena půjde dolů, jelikož náklady na vývoj a výrobu rozpustí do vícero kusů.
Jakmile se srovná cena i v nižších segmentech vozidel (stejně jako je tomu u vozidel kolem Milionu a výš), tak spalovací motory budou postupně končit.
Pro větší rozšíření EV vozů a zvýšení prodejů automobilek je třeba přijít na trh s vozidlem typu :felicie/fabie, VW brouk, citroen 2CV a podobné klidně i menší vozy.
Ve výbavě by stačila. slušná baterie s dojezdem 400km, tepelné čerpadlo, 11kw palubní nabíječku + rozumné DC nabíjení.
Ostatní výbava by stačila skromná. Vozidlo by bylo levné dostupné a většině lidem by dostačovalo.
Zákaz spalovacích motorů, je za mě zbytečný. Lidé dobrovolně na elektrické vozy přejdou dříve z ekonomických důvodů.
Osobně si myslím že rok 2025/2026 bude zásadní.
Tomu rozumím, sám mám FVE na domě i na chalupě, a přemýšlel jsem o koupi, jako podnikatel za nastavených dotacích. I tak mi přijde auto na pohon LPG levnější varianta. Tedy při mém nájezdu kilometrů. Pokud budou nabízet EV, jako v Německu za měsíční poplatek 2000, tak jdu do toho hned. Takhle se ta amortizace a pokles ceny nemůže vyplatit. Ještě tak s tou dotací, ale bez ani náhodou.
Ve firmě jsem doposud měl a jedno vozidlo ještě mám na LPG. I přesto že je to zatím levný pohon EV se oplatí více. Je však velmi důležité kolik toho s vozem najedete a kde a jak budete nabíjet.
Můj průměrný roční nájezd je 90tis km, Vozidlo i na LPG má vysoké servisní náklady, které se negativně časem začnou projevovat. Do toho výměny oleje rozvodů, brzdových destiček a kotoučů apod,
Když jsem si počítal celkové náklady na vlastnictví vozu tak EV mi vycházelo pro můj případ nejlépe i bez dotací. Navíc od roku 2027 se budou tradiční paliva zdražovat což se negativně projeví na nákladech. Elektřina půjde dolů a díky FVE cenu tolik nemusím řešit.
Ano Dacie Spring za 2000Kč měsíčně je vynikající akcí a obratem bych do ní šel klidně i v základní výbavě. Opravdu vynikající nabídka.
Na konci listopadu do firmy objednávám další EV a to Renault 5 který má funkci V2l a V2G. Díky zpětnému odběru energie, připojím vozidlo na firmu a budou jej používat jak velkou baterii pro krátkodobé překlenutí spotových cen ve špičkách.
Až EV doslouží nechám baterii předělat na stacionární úložiště které následně budu využívat a zbytek rozprodat na díly. Baterie je však cenná a vyplatí se ji ponechat a i nadále využívat. Proto mě zůstatková hodnota nikterak netrápí.
EV si svým provozem na sebe násobně vydělá a ušetřené náklady na provoz a servis mi hravě vydělají na nové vozidlo.
EV se natolik osvědčili, že postupně vyměňuji všechny vozy na elektromobily.
Při malém nájezdu EV však nemusí dávat smysl
Jednu, haha hele tak znovu, až se všechny elektro nabíječky sjednotí a já si budu moct bez nějakých aplikací nabít auto (obrazně řečeno jak to bylo s USB-C) tak to pro mě bude zajímavé a jak tak vidím dle prodeje ne jen pro mě, opravdu nepotřebuju jezdit s hromadou aplikací a chipů, chci dojet ke stojanu a pak zaplatit. A všichni nebydlí jen v Praze nebo Brně, zkuste vyrazit na Moravu a okolí, kolem Bystřice pod Hostýnem, trochu té reality a ne jen ty hlavní města, musí bavit pak jezdit někde 20km tam i zpět na stojan.... Já si nechci hrát s mobilem nebo aplikacemi jak ti youtubeři, mám lepší zábavu a rozhodně ji nebudu trávit někde hodinu u elektro auta... 😄 sorry jako...
Jinými slovy EV nemáte a tedy nemáte zkušenosti.
I dnes Vám bohatě stačí jedna karta od jediného poskytovatele. Vozit sebou mnoho chipu je zbytečné.
Bydlím na vesnici a pohybuji se Praha, středočeský a jihočeský kraj.
Z této oblasti Vám mohu sdělit, že opravdu s nabíjecími místy není žádný problém a je jich všude více než dostatek.
Vaši lokalitu neznám, nemohu tedy objektivně posoudit.
Pokud máte však přístup k domácímu nabíjení, mohu Vám ze své zkušenosti říci, že veřejné zřídka kdy využijete a na dálkové trasa je všude nabíječek více než dostatek.
Samozřejmě kupte si co je Vám libo a co Vám přinese největší užitek a radost
Jj, Franta, Karel i Jenda z hospody si taky chtějí pořídit elektrický, jenom nevím jestli nemluvili o mixéru.🤪
Ať si každý pořídí co uzná za vhodné.
Já šel do EV na základě údajů TCO, kdy EV má nejnižší náklady na celkové vlastnictví vozidla pro moji firmu. Ekonomicky se mi tedy vyplatí pořídit elektromobil.
Mám však ideální podmínky pro dobíjení ( mohu jej nabíjet doma z FVE nebo doma a ve firmě ze spotových cen). Při mém vysokém ročním nájezdu mi spalovací vozidlo nedávalo smysl.
Koupil jsem Model Y LR a venku takřka nenabijim. Reálný dojezd v tomto období cca 500km. Spotřeba při poslední dlouhé cestě (550km), 1/2 dálnice 15.6kWh/100km.
Já mám model 3 standart range s LFP baterií.
Koncem měsíce objednávám Renault R5 s 52Kwh baterií a dojezdem WLTP 410km.
Jak TM3 s malou baterií tak i Renault má stále dostatečný dojezd pro potřeby mé firmy.
Akční rádius mám do 300km a ty ještě nejezdím v kuse. Taktéž dobíjím doma nebo na firmě, kde mám spotové ceny a doma mám k tomu ještě FVE. Velkou baterii jsem nepovažoval za nutnou. 99% jízd si vystačím s malou baterií.
Na veřejných nabíječkách jsem byl 2x. V obou případech jsem nepotřeboval nabíjet, jelikož dojezd jsem měl více než dostatečný, ale neodolal jsem vyzkoušet jak jednoduché a pohodlné veřejné nabíjení je 🙂.
Pro všechny EV co budou ve firmě bohatě postačí obyčejný wallbox na nabíjení.
V příštím roce obměním poslední firemní vozidlo a tam čekám na novou Y ( Juniper)
Vzhledem k tomu, že Tesla začala dělat akce na Y ( rok zdarma nabíjení + snížené úroky do konce roku) dá se předpokládat, že začátkem roku bude již Juniper k dispozici.
U Kauflandu je u nás nabíjecí stojan a je to buď přes aplikaci nebo chip, je to ČEZ a jestli zaplatím teď nebo potom je jedno, stejně to musím zaplatit.
Proto nechápu v čem je problém? Pokud máte EV a používáte veřejné nabíjecí stanice tak provést jednu registraci a stáhnout si aplikaci nebo jako já který raději používá nabíjecí chip zabere asi 2mihnuty.
Poté už jen přijdete připojíte EV a použijete Chip - a to je celé. ¨
Eu Schválila, že nové nabíjecí stojany budou též osazeny terminálem pro možnost platební kartou. Tak i toto se vyřeší.
Pro mě stále je preferovanější používat nabíjecí chip a zaplatit jednou měsíčně
Obecne ji chapu, protoze takova forma placeni je (byt treba jen psychologicky) neprijemna k prilezitostnemu nebo zacinajicimu zakazniku. Podobne obchodni modely me neskutecne lezly krkem kdyz jsem se v USA sveho casu snazil najit posilovnu - vsude chtely abych se upsal na clenstvi, coz me jaksi nebylo po vuli kdyz za 1,5 mesice odjizdim.
Děkuji za vysvětlení. U jednorázové nebo krátkodobé záležitosti bych to pochopil jako např Vy s tou posilovnou.
Pokud si však koupím EV a plánuji používat nabíječky, pak jedna registrace u libovolného poskytovatele mi nepřijde nic hrozného.
U elektřiny do domácnosti také každý den neplatíte za spotřebovanou elektřinu.
Možná však už jsem příliš zpohodlněl, že tytu služby (odklad placení, kreditní karty a podobné benefity již beru automaticky )
Tak či onak EU schválila předpis podle kterého všechny nové nabíjecí stanice budou muset mít terminál pro placení kartou, aby zákazník měl možnost volby.
No ano, presne. Platim kreditni kartou pokud chci benefit co zminujete. Kdyz to spravne nacasuji, platim az o 1,5 mesice pozdeji.
Ano s kreditní kartou je to možné.
Mě právě zarazil komentář paní Doležalové, že ji štve forma placení za veřejné nabíjení.
Já to vnímám jako velký benefit navíc .
Zmiňovala aplikace na placení, žádnou aplikaci nepotřebuje 🙂
39
Sledujících
0
Sleduje
39
Sledujících
0
Sleduje
Jenže evcka nejsou budoucnost, prodeje to dokazují. Čína je trošku jiná, tam se řekne budou Ev tak se budou kupovat (a jezdí na uhlí) jenže EU pořád není takový komunismus jako v Číně. S lidé nebudou kupovat produkt který je dražší ale nic moc nového nepřináší
1 odpověď
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Já s Vámi nesouhlasím. EV jsou úspornější a efektivnější. Cena vozidel je srovnatelná se spalovacími verzemi u vozidel kolem 1mil a více. Dokonce výbavou a výkonem jsou leckdy levnější než tradiční paliva.
Vozidla v menším segmentu se jich zatím příliš nedělají a ceny jsou vyšší.
S rostoucí poptávkou po tomto segmentu se budou ceny snižovat a budou pod úrovní spalovacích vozidel.
V tu chvíli si jen nadšenec koupí spalovací vozidlo, jelikož náklady na provoz EV jsou výhodnější než provozovat spalovací vozy.
Lidé tedy postupně přejdou na EV z důvodu ekonomických nákladů. Celková náklady na vlastnictví vozidel (TCO) vyhází u elektrických vozidel lépe.
EV je konstrukčně jednoduší, nemá mnoho pohyblivých částí. Ceny baterií neustále klesají.
Též jsem přešel na EV a to čistě z racionálních a ekonomických důvodů.