Také ji mám asi 20 roků - vyřazenou z firmy, odhlášenou a v dost zuboženém stavu, ale stále funguje. V naší ulici již pomohla postavit 5 rodinných domů - neskutečný dříč. Aktuálně jsem s ní navozil materiál na zámkovou dlažbu kolem svého domu - v jedné firmě, kde jsem byl pro štěrk měli váhu - 1,8 tuny na korbě!
Máte pravdu, je to řadový dvouválec. Ale bojím se, že autor článku vůbec neví, co to "boxer" u typu motoru znamená.
Možná se mýlím, ale jsem přesvědčený, že 3 dveřová verze (Bis) vyráběná v Itálii měla také dvouválcovou "řadovku", ale zklopenou naležato, už chlazenou vodou, o obsahu 700 kubíků a mám tušení, ze ten motorek dělala Lancia.
Boxery do licenčních Fiatků - hned od pěstistovek, používal rakouský Steyr-Puch, napřed tuším 650, později 700 kubíků a na rozdíl od řadovek byly ty motory perfektně vyvážené a a šly naladit do parádních výkonů. Rakušáci s nimi jezdili svoji kategorii závodů do vrchu. Měl jsem "čest" v devadesátých letech vidět několik těchto Steyrů u nás na Moravě na závodě na Mohylu Míru a byla to "síla"! Zajímavostí ještě bylo, že při řazení nahoru, vůbec nepoužívali spojku - kopali to tam "natvrdo"!
Také jsem jednoho F126p v roce 2008 zachránil ze šrotu, dal ho do kupy a od té doby jsme spolu a s mými syny objezdili nespočet fiaťáckých a veteránských akcí. Mám 36 roků i jeho předchůdce - F500 z roku 1970 a tak mohu srovnávat. Pětistovka je srandovnějši, hravější, motor "veselejší", ale musím uznat, že těch 8 koníků u Malucha navíc je znát a dá se s ním v dnešním provozu "rozumněji" jezdit. Na druhou stranu už jsem na F126 musel nějaké součástky, o kterých na pětistovce "vůbec nevím", i 2x měnit, takže ta vyhlášená polská "kvalita".
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V roce 1976 taťka koupil TLko v Mototechně - přechod ze Š100 byl neuvěřitelný - fantastické pohodlí, prostor a to ticho! S tímto autem jsem se učil jezdit a prožil první roky svých řidičských začátků - na tu dobu parádní svezení. Bohužel netradiční odpružení zkrutnými tyčemi (jinak velice pohodlné) bylo příčinou dost složitého/členitého podvozku se špatnou antikorozní úpravou a naše šestnáctka šla za 10 roků do šrotu.
Samozřejmě v té době takové auto u nás na vesnici "budilo pozornost" a několikrát mě v noci při cestě ze zábavy/z hodů zastavovali příslušníci VB a zajímalo je, jestli synek místního kulaka neveze v kufru něco "nekalého" - přímo se zeptat nemohli a tak vždy chtěli vidět rezervu - pokaždé jsem je musel upozornit, že stojí na špatné straně auta a otevřel jsem jim motor.
1 odpověď