Jestli žákům poskytne informace učitel ústně formou nějakého výkladu nebo si totéž přečtou a naučí z nějakého kvalitního historiografického textu, je úplně jedno. Mýlíte se ani nevíte jak. Doufám, že úmyslně neblafujete. Přesto děkuji.
Neblafuji, ale hodně informací je třeba dětem vysvětlit jinak je nepochopí. A za tím zhloupnutím pokud nepoužíváte mozek k myšlení si stojím.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Dnešní maturita z češtiny a angličtiny je po 14 letech výuky jen absurdní výsměch lidské logice, invenci a úsudku. I kdybych nasílu přiznal, že se žáci učí pro život zásadní a užitečné znalosti, že se učí to, co opravdu chtějí a vyžadují, že celkový obsah učiva není přeplácaný a přebujelý a že žáci přes 95 procent učiva v řádu měsíců nezapomenou, což ale není vůbec pravda, tak drtivá většina informací se dnes dá najít dle potřeby do několika sekund na webu nebo v aplikacích kdykoli a kdekoli.
Napsal jste zde román plný hloupostí. Aby jste si mohl nějaké informace najít musíte vědět, že ty informace vůbec existují. Na řadu věcí musí člověk přijít sám. Pokud bude dnešní mládež jen vyhledávat, ale nebude přemýšlet, zhloupne. Mozek potřebuje pracovat, jinak zakrni. To vám řekne každý neurolog.
O poruše učení nepsali. Uvedli, že má poruchu hyperaktivity a soustředění (čili ADHD, což je neurovývojová porucha), poruchu opozičního vzdoru (což j duševní porucha, tedy v podstatě porucha chování, ale bez agresivity k okolí) a vady řeči. Všechno toto se dá označit za psychické postižení.
Takovéto děti právě potřebují speciální péči. Ani u nás si s nimi na běžných ZŠ běžní učitelé v rámci inkluze moc neví rady. Nikdo je na to nepřipravil.
Že se tohle v Americe ve státní speciální škole mohlo stát, docela věřím. Bohužel se u nás k tomu na ZŠ také schyluje
Speciální pedagogika je samostatný obor. Vystudovat pedagogickou fakultu a pak ještě speciální pedagogiku musí být velmi náročné a o finančním ohodnocení ani nemá smysl mluvit. Nedivím se, že takových odborníků je málo.
Nezlobte se, ale kolikže obyvatel má čr? Dle dat eurostatu jsme opravdu zchudli - snížily se nám reálné mzdy. Jako jediní jsme nedohnali ekonomiku před covidem. To že vy máte hodně peněz neznamená, že je mají všichni. Věřím, že některým rodinám s dětma těchto posledních pár let dalo zabrat.
Ale takto bylo a bude a je to tak správně.
Nemůže? Proč. Doposud je nikdo takto neokradl...
.
Každý má právo na chybu. Ale i důstojnost.
Naivita totiž pramení z nedostatku životních zkušeností a zážitků, proto je omluvitelná u mladého člověka, který ještě nebyl konfrontován s řadou životních situací. Pokud jsou ovšem naivní lidé v důchodovém věku už nemůžeme hovořit o naivitě, ale o hlouposti. Jak jsem už psal výše hloupost není urážka. Je to konstatování o duševních schopnostech toho konkrétního jedince. Existuje i tzv. skupinová hloupost o které píše MUDr Koukolík/neuropatolog / ve svých knihách, která například postihla voliče ANO.
Vy jste volič ODS, nebo proč chcete, aby slušní lidé pozbyli volební právo?
Slovo slušní lidé bych změnil na hloupí lidé. Za hloupé lidi nepovažuji ty, kteří neumí řešit rovnice, neumí cizí jakyk, nebo neznají dobře českou gramatiku, ale ty, kteří dělají takové věci jako ti z článku a takoví lidé by opravdu neměli mít možnost spolurozhodovat a osudu země.
1
Sledujících
3
Sleduje
1
Sledujících
3
Sleduje
Píšete tady o informacích. Když si je nebude umět přešíst, rozumět větám a spočítat si 5 + 5, tak jsou informace na co?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To pan Zelený nechápe.