Jenže ony ty emisní povolenky, které ve svém důsledku deformují trh s energiemi, mají skutečně povahu jakýchsi "příplatků", paní Davis. A pokud jde o to dotovane zateplování domů, tak to taky musí "někdo" uhradit. A pokud chcete lidem namlouvat, že to není z kapes daňovych poplatníků a konečných spotřebitelů fosilních paliv, ale že ty prachy na "zelenou tranzici" spadly odněkud z bruselského nebe, tak to inteligenci občanů dost podceňujete.
Přesně tak, také jsem nevěřícně kroutil hlavou, když jsem to v článku četl. A modlím se, aby Zelení zůstali pod 5%, s těmito názory by přivedli stát brzy ke krachu. A to jsem cely život ekolog. Ale ne podobný fanatik.
No, už aby nás ovládli muslimové, bude po těchto problémech s určováním svých pohlaví. Řešením takovýchto důležitých věcí si kopeme vlastní hrob, začíná mi připadat, že si ani nic jiného nezasloužíme. Zlaté časy, kdy lidé měli dost práce s vlastní obživou a neměli čas přemýšlet o stovkách či tisícovkách pohlaví.
Přesně tak. Jinak, pokud byste úplně náhodou projevil zájem, tak jste vítán na mém YouTube kanále Akcelerace Videoblogy.
Nemám tam žádné zpeněžení, dělal jsem ta videa pro radost lidem. Dokonce jsem svého času trávil hodiny u motorů Ferrari v posvátné úctě a zamilovanosti. Byl jsem naprostý petrolhead tělem i duší.
To stejné ale potkalo mého obchodního partnera. Miloval jízdu v Aston Martin DB9 raritně s manuálem.
Po nákupu EQS prodal Astona, protože už mu jízda ve spalováku nedávala absolutně žádný smysl.
Asi to těch aut dávají nějaké mysl ohlupující látky. 😃
Díky, příležitostně kouknu. Nejsem ale tak velký fanoušek zmiňovaných vozů, mé možnosti jsou jinde. I priority. Denně jezdím první generací Oktávie, je to takové pracovní auto, měl jsem motor 2,0 na LPG, teď 1,6, také na LPG. Na dálky ( 4 x ročně cca 5000 km pokaždé) mám od letoška Dacii Lodgy 1,5 dci, v garáži uložené BMW E 46 sedan 325i a E46 kabriolet 320i, v modré metalíze a žluté kůži nádherný potencionální veterán. A i když jsem v rodině od roku 2009 instaloval 5 FVE, EV neplánuji. Jezdit ovšem každý den kolem 100 km, určitě bych pouvažoval. Hezký večer a dík za nakonec pěknou diskusi.
Tak zaprvé to nebyla ironie. Já skutečně obdivuji lidi jako jste vy. Zadruhé, ano, možná jsem fanatik. Je to vlastně krásně užívané slovo, v poslední době se toho chytá temer každý. Jak ale vysvětlit, že známým a kamarádům radím podle situace ke koupi i mnoho spalovacích aut.
Dobrá, já to chápal jinak, omlouvám se. Jak jste psal, že se považujete za průměrného primitiva, zdálo se mi to jako jasná ironie, i teď to tak čtu, ale budu Vám věřit. Pak buďte i fanatik, to vlastně je fajn, pro něco zahořet. Jen člověk nesmí ztratit schopnost vidět to i z druhé strany. Pokud občas doporučíte podle charakteru používání i spalovací auto, pak tu schopnost máte, za mě významný plusový bod.
No jo, ale za pád VW může Čína. Tam také EU diktuje greendeal?
To ale trochu zjednodušujete, nemyslím, že za pád VW může Čína. Prostě VW byl příliš iniciativní, namyšlený, šel na ruku politikům. GD a přemíra regulací a byrokracie znamenají, ať to někdo popírá jak chce, vyšší ceny energií, třeba v té Číně a USA to tolik nepřehánějí a energie mají několikrát levnější. Jak pak chcete do Evropy přilákat mnoho nových firem? Čekají nás těžké časy.
Obávám se, že jste na úplně špatné adrese. Já bohužel nemám ekologický přístup. Už jen proto že mám v garáži dva elektromobily a auta měním co dva roky. Takže obdivuji vás a mám velký respekt a úctu ke každému, kdo chrání přírodu. Já bohužel, považujíc se za průměrného primitiva, ekologicky nepřemýšlím.
Já vím, že máte EV, občas na Vaše příspěvky narážím. A pokaždé jsou tak trochu fanatické. Navíc nejsem přesvědčen, že s 2 EV a obnovou aut po 2 letech jste ekologicky výrazně menším zlem než průměrný občan. Asi nemá cenu dál toto rozebírat, jsem sice nakloněn jakékoliv diskusi, ale bez toho ironického výsměchu. Hezký den.
Pane Šťastný, nebuďte tak příliš zaslepený Green Dealem a elektrovozy. Každý můžeme mít svůj názor, něco v oblibě, ale měli bychom vidět i negativa, já je u GD i EV vidím. Nepopírám, že EV mohou být v některých aspektech výrazně lepší než spalováky, značné části řidičů vyhoví, ale všem nemohou. A GD vedený jen politicky znamená velké náklady ( budeme na ně mít?) a někdy i zhoršení životního prostředí, když nedokážeme odhadnout všechny dopady. A to píšu jako celoživotní ochránce přírody, nepodezírejte mě, že je mi vše jedno nebo chci Evropu špinavou.
Mám chytrý telefon pár let, ale nikdy jsem na něm neposlouchal ČR ani nesledoval ČT, neplánuji to ani v budoucnu. Proč bych měl platit? Když chce být pan ředitel tak čestný a moralizovat, ať si vysílání ČR zakóduje a umožní jeho poslouchání jen těm. kdo budou ochotni si to zaplatit. Aha, že by takových bylo málo? A pan ředitel neměl tolik peněz na rozhazování a své odměny. Tak to jo, to by fakt nešlo, že, pane Zavorale?
Gumy se mění normálně jako u každého auta, nepozorují rozdíl. Já třeba ušetřím cca 70/rok 50 je palivo a 20 servis proti 8let starému S-Max. Palivo ušetřím díky tomu, že nabíjení je proti naftě výrazně levnější anebo z FVE. Servis (krom gum samozřejmě) je 0, protože Teslu mám novou se zárukou a servisní prohlídky Tesla nemá.samozrejme ta úspora je úměrná nájezdu, já najezdím cca 25t ročně.
Tak to jste nečetl doporučení odborníků měnit u EV gumy každý rok? Také mi to připadlo zbytečné, jsem ovšem laik. Každopádně EV jsou těžší než srovnatelné spalováky, gumy se budou opotřebovávat víc. Na brzdách naopak ušetříte, rekuperace je prima. Já mám FVE už víc než 15 let, od října do března bych ovšem moc energie na nabíjení neměl, to prakticky veškerou výrobu spotřebuje dům. A protože často jezdím dlouhé trasy i přes 2 tis. km, byl bych odkázán na rychlonabíječky, to by mě stálo víc než nafta či benzín. Ale každému může vyhovovat něco jiného, ať nám ponechají možnost volby.
Až jednou zkusite EV tak zjistite celou pravdu😀
Před necelým rokem jsem tu četl článek o jednom řidiči, který tu "pravdu" na vlastní kůži zažil, s Teslou ujel 1,9 mil. kilometrů. Uváděl, že za tu dobu vyměnil 13 motorů a 4 pakety baterií. Možná druhý extrém, třeba nešikovný řidič, ale i tyto případy je třeba brát v potaz. A doporučení u EV měnit pneu každý rok? Také tu nedávno zaznělo. Pak by ta "výhodnost" byla někde jinde. Je neštěstí, že tady píší buď fanatici do EV, nebo jejich zarputilí odpůrci, objektivních článků a příspěvků moc nevidím.
Za servis po najeti 65 tis a tedy odecteni nakladu za jednu servisni prohlidku Tesly usetril 110 000, tedy kdyz pripocteme cca 20 tis za servis, jsme na 130 tis Kc… to by me zajimalo servis jakeho spalovaciho vozu by 65 tis od koupe stal 130 tis… Mozna pan Leos Mares by v tuto chvili pomohl a dalsi z vtipnych momentu clanku, ktere me fakt pobavily byla veta, ze u spalovaciho by se uz musely menit desticky, kotouce, oleje 😄 no hlavne pozor na ty oleje! Ty Vam rozbijou pracku. No a jeste,ze v EV se brzdy nemeni zatimco ve spalovacich vzdy na jare a na podzim 😄
Prosim vic takovych clanku kdy clovek vaha jestli je to uz nadsazka nebo jestli to autor mysli vazne
Nejsem fanda EV, autor leccos negativního zamlčel ( výměna pneu atd, jak psal už jeden diskutující), ale v té úspoře může mít trochu pravdu, počítá do ní zřejmě i úsporu na pohonné hmoty. Jen trochu nešikovně napsáno, když v úvodu zmiňuje servis, jeden by to opravdu pochopil jako úsporu na servisu.
Nesdílím zcela váš názor, ale respektuji, každý máme trošku jiný pohled...podle mě elektroauta vyhovují svými parametry 90% lidí už dnes (kromě té ceny tedy), jen o tom neví...respektive nikdy nevyzkoušeli a obrázek si dělají spíše od klávesnice, než od volantu.
OK, je prima, že dokážeme diskutovat bez nálepkování a přesudků. Zbývá si jen přát, aby se náš průmysl vzpamatoval, EU šla hospodářsky nahoru, lidé měli odpovídající příjmy a mohli se rozhodovat, jaké nové auto si koupí. Aby neměli na výběr jen mezi ojetinami nebo bicykly.
No hlavním problémem je, že evropští výrobci nejsou schopni vyrobit levná a konkurenceschopná elektroauta....až na trh přijdou elektroauta z Číny v cenové paritě 400 000 - 500 000 Kč a to je otázka roku, tak si myslím že tradiční značky nebudou moct spoléhat ani na sentiment Evropanů. Rychle se změní přístup, když jim někdo nabídne alternativu, levnější, spolehlivější, kvalitnější....na svá stará auta budou už jen láskou vzpomínat listováním ve fotoalbech....VW, Toyotu čeká nejspíše osud alá Nokia....kdysi byly lídry...
V zásadě s Vámi můžu souhlasit, jen myslím, že cena je pouze jeden problém EV, vše nevyřeší. Nejsem fanatický zastánce spalováků, vloni jsem jel Teslou, bylo to úžasné svezení, hlavně pokud posuzuji zrychlení a ticho, ale ještě se musí leccos vychytat, než budou EV vhodná pro řekněme třeba 80% řidičů. Někomu nevyhoví možná nikdy. Každopádně jako EU zaostáváme za Čínou a mnohými dalšími ve více oblastech, nečekají nás nijak dobré časy. A to hlavně kvůli přebujelé byrokracii, dotacím, regulacím atd., EU je jako kdysi RVHP, už dávno neláká moc nových firem, aby zde investovaly, daleko lepší podmínky najdou v USA, Asii i jinde.
Ty podmínky znají výrobci už dlouho a měli dost času aby se na to připravili. Měnit teď podmínky by znamenalo znevýhodnit ty výrobce kteří investovali a připravili se a zvýhodnit ty kteří na to kaslali a čekali že se jim udělí výjimka nebo něco podobného..... prostě cíl je daný dost dopředu a nejde jej měnit při vstupu na start....
Zeptám se, co jsou to "podmínky"? Od stolu v Bruselu stanovené limity emisí? Splnitelné jen s určitým podílem elektromobilů. O které ovšem, jak se ukazuje, nemá potřebné množství kupců zájem. Nebo si myslíte, že lze vyrobit auta se spalovacími motory, která by stále přísnější výmysly plnila? V tom případě byste byl geniální technik. Podle mě je problém právě v tom technicky nesmyslném nastavení emisí a spoléhání na nové techniky ( EV, vodík) které jsou jen v počátcích. Možná můžeme elektromobily nějakou dobu dotovat a tím je učinit výhodnými pro větší část obyvatel ( s tím bych třeba já nesouhlasil), ale to si musí vzít na starost státy, automobilky to ekonomicky nezvládnou.
22
Sledujících
0
Sleduje
22
Sledujících
0
Sleduje
Když nebudeme započítávat náklady na pořízení solárních panelů, tak to zdarma je - panely na domě produkují velký přebytek, který majitel nedokáže spotřebovat a navíc když je hezky, produkují přebytek všichni, takže je se nedá elektřina ani prodat - uložit jí do baterií a přes noc nabít auto řešení pro určitou skupinu obyvatel je... Pokud jde o náklady na pořízení, ty nejsou zase tak závratné a panely, pokud jsou kvalitní dokáží fungovat klidně 25let, takže když cenu rozpočítáte na 20-25let provozu do vyrobené energie, tak jsou to haléře do kWh. Mám solární kalkulačku, kde solární články fungují přesně 40let - koupili mi jí rodiče v prváku na střední a stále s ní počítám... Problém je, že ve městech není solární panely kam dát - na paneláku máte třeba střechu 800m2 a na ní by se mohlo vejít tak 500m2solárních panelů na 120 bytů, což je asi 4m2/byt a to neutáhne ani ledničku...a to mluvím v zásadě o horizontálním panelovém domě - na těch stavěných vertikálně do výšky není místo ani na 1m2/byt... Solární panely jsou výborné řešení tak kde to jde - problém je ale stejně jako u EV s bateriemi - zatím nedokážeme vyrobit baterii, která by měla delší životnost než 10-15let a to je žalostně málo a to nemluvím o ceně... Elektrifikace dopravy je sice dobrá myšlenka, ale přišla příliš brzy, protože Evropě vládnou bohužel technicky nevzdělaní hlupáci (samý právník, politolog, ekolog a prakticky žádný inženýr) a uspěchali to. Myslící člověk by nejprve nasypal miliardy do vývoje levných baterií s dlouhou životností, než by začal lidem nařizovat je v EV kupovat...
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Kolik těch FVE máte a jak dlouho? Máte zkušenost s nabíjením baterie a pak s nabíjením EV z této baterie? Znamená to dvojí ztrátu až 20% pokaždé ( podle analýzy nabíjení, která se objevila asi před půl rokem). A ceny větších baterií nejsou zrovna nízké, většina domácností má baterie do 10 kWh, něco potřebujete večer a v noci pro dům, z toho zbytku ujedete pár kilometrů. Výraznější přebytky jen v létě, řekněme od května do září, za říjen bych toho z naší FVE už moc nenabil. Tady s Vámi nesouhlasím. Na druhou stranu předpokládám fungování FVE déle než Vy, jednu máme 16 let a zatím stále funguje dobře, ani střídače jsme ještě nemuseli opravovat nebo měnit. Myslím, že úžasná výhodnost nabíjení z FVE je spíš zbožné přání, funguje jen omezenou dobu v roce. A ideálně, když nabíjíte přímo EV, kdo z těch, kteří hodně jezdí, ale může nechat stát auto u domu přes poledne? Zatím je v této oblasti co zlepšovat.
1 odpověď