A kolik by paní jako chtěla za vaření. 50 tisíc? V lepších restauracích by jí nabídli určitě víc. Ale tam je to přece jen těžší. A jde taky hodně o kvalitu. Peníze si rozebrali ti nahoře, tak na ty dole se prostě nedostává. Ať na to myslí u voleb. Jiná cesta není. A ať si paní nemyslí, že v nějaké obyčejné fabrice bude mít majlant. Ani náhodou. Jako řadový operátor výroby možná o pár tisíc víc než v té škole. Možná. Ale až se zapracuje.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud není závěrečná zkouška z matematiky na gymnáziích povinná, tak jsou nejen přijímací zkoušky ale i samotné studium matematiky nesmyslné a absurdní. Studium matematiky by se mělo soustředit výhradně na obory, kde se plně využije. Tedy zejména na stavebních, strojních a elektrotechnických oborech. Všude jinde je to nadbytečná aktivita bez nějakého smyslu a efektu. Pro život úplně stačí znalosti ze zš. Zvlášť dnes, kdy i mobil spočítá obtížné derivace nebo integrály.
Firmy mají slušné zisky? No tak to asi jak které ne? Je spousta firem, které se potácí na hraně prostého přežití. A jsou také velmi často zadlužené u bank. To se taky moc nezmiňuje. Jak můžou mít slušné zisky, když je drahá práce, materiály, energie, provozní úvěry atp.?! Hodně firem poslední dobou snižuje výrobu, některé se i uzavírají. Věřily v lepší zítřky, ty ale nenastaly.😔😪
Všude v průmyslu se začíná propouštět. Zejména je to evidentní u subdodavatelů v automobilovém průmyslu ale i jinde. Německo jde dolů a my půjdeme s ním. Není žádný důvod k radosti a optimismu. Vše je jen nafouknouté uměle a jde to na dluh. Celá Evropa se topí v obrovských dluzích a ani my nejsme výjimkou.😪🤕
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má totiž mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít všechny potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci v hodinách často tak málo naučí a i to málo pak rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici napsaný obsah výkladu, tak má větší šanci na hlubší osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Dobrým názorným důkazem toho je, že básně se učíme z knihy nikoli poslechem.
Tolik ode mě ohledně potřebnosti a důležitosti škol a učitelů v současnosti. Myslím, že každému, kdo má rozum k přemýšlení, to musí být zcela jasné a zřejmé.😔
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Příští rok bude ve znamení zavádění do praxe nových převratných technologií. Firmy i úřady po celém světě je začnou postupně implementovat do svých pracovních procesů. Jedná se zejména o ai chatboty, které ovládají screensharing, multimodalitu a tzv. agentní operace v aplikacích a programech na počítačích (Google project Mariner). Dnes už umí chatbot velmi slušně programovat a zastane i velkou část další úřednické agendy jako třeba vedení účetnictví firmy atp. Příští rok bude v tomto naprosto přelomový a převratný. Zejména se bude jednat o aplikace od Googlu, OpenAI, Microsoftu atp. Už dnes se tyto principy zavádí do mnohých úřadu a firem po celém světě. Takže moc nechápu ty starosti ve firmách, o kterých se píše.
5 odpovědí