Nesouhlasím, sama mám zkušenosti s tím, že umělá inteligence si neumí poradit se složitějšími otázkami a v momentě, kdy tématu nerozumíte tak se to samozřejmě nedozvíte. Zvláště v medicíně se můžete dozvědět zásadní omyly a není tam nikdo kdo by vám to vyvrátil.
Však já mluvím opravdu hlavně o jakémsi všeobecném základním vzdělávání nebo rozhledu chcete-li, který je dnes podle mě nepochopitelně přeceňován a tvoří vlastně hlavní penzum látky až do maturit. Tedy s mš až 14 let. Odbornost ať už technická nebo jiná oborová je už něco jiného. Píšu to nahoře poměrně jasně. Mějte se hezky.
A proč to šlo dřív, i bez psychických problémů a těch vymožeností? Dnes nejde elektrika a zavře se obchod!!! To je pokrok!!!
První poválečné generace byly silnější a otrlejší než jsou mladí dnes. To je soubor několika faktorů. Zejména genetika, vliv prostředí, výchova atp. Také tehdejší učitelé uměli obtížnou látku lépe podat a tak ji i lépe předat, to už dnes umí jen málokdo. Ta efektivita výkladu je dnes úplně někde jinde. A to bohužel k horšímu. I dřív ty problémy byly, ale rodiny to obecně poněkud lépe snášely. Je to dost složité, ale i smutné.😔
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, vzorce a značení. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Jako dobrý názorný příklad, jak si lze samostatně bez učitelů jen pomocí počítače osvojit cizí látku, jsem sem vložil odkaz na Íránské dějiny z Wikipedie. Text si lze přehrávat opakovaně, zpomalovat a vracet pasáže podle potřeby. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat i kontextuálně, najít všechny souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. A podobně je to v podstatě s veškerou teorií. A lze ji i přezkoušet. S aplikovanou technickou a odbornou praxí je to už poněkud složitější. Tolik ke zbytnosti nejen pana Krejčího, Cermatu, ale i skoro celého školství.
Můj předchozí příspěvek je k tématu, ne že není. Ve všech resortech státní správy se neuvěřitelně neefektivně plýtvá finančními prostředky z našich daní. Je to tak téměř všude. Ale o školství zde takto píšu, protože tam je to nehorázně okaté a křiklavé, že snad ani není možné si toho nevšimnout. A ještě ke všemu se tam obecně trápí nevinné dětské duše. A mně se to prostě velmi příčí a hnusí. Všechno je to navzájem provázané jako spojité nádoby ve fyzice. Skoro třetina dětí na druhém stupni má psychické problémy a často se i sebepoškozují. Včera tady o tom vyšel článek. To přece není normální. Takové školství já osobně prostě určitě do budoucna nechci. To je tak asi všechno.😔🤕
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, vzorce a značení. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Jako dobrý názorný příklad, jak si lze samostatně bez učitelů jen pomocí počítače osvojit cizí látku, jsem sem vložil odkaz na Íránské dějiny z Wikipedie. Text si lze přehrávat opakovaně, zpomalovat a vracet pasáže podle potřeby. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat i kontextuálně, najít všechny souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. A podobně je to v podstatě s veškerou teorií. A lze ji i přezkoušet. S aplikovanou technickou a odbornou praxí je to už poněkud složitější. Tolik ke zbytnosti nejen pana Krejčího, Cermatu, ale i skoro celého školství.
Webovy stranky dneska vzladne maturant. Tady se bavime o psani aplikaci de facto na miru pro specificky druh urceni. Takove appky jsou dneska do desitek milionu. Samozrejme je otazka co s timto trhem udela AI, ale spoustu firem to nebude chtit vyuzivat (pro development), protoze se bude bat uniku obchodnich tajemstvi, osobnich dat atd.
A kolik takových úplně nových aplikací je dnes potřeba? Není dnes jednoduché přijít s něčím inovativním a převratným.
50 je fakt malo na temhle obor. U nas 50 bere spravce systemu. Ajtak tak 70 a odchazi pryc, protoze si udela kratkou praxi a na pozici programatora-developera dostane easy nastupni 100k a sluzebak k tomu.
Dnes vám Copilot udělá dobrý web za deset minut. Teď tady o tom byl článek. Dnes už je toho hodně automatizováno. Ty platové žně jsou podle mě už pryč.
Dnešní žáci jsou skleníkové květinky a učitelé ze strachu z rodičů pořád snižují své nároky a požadavky na obsah a kvalitu výuky.
Ale za to, že maturanti po 14 letech každodenního studia průměrně až sedm hodin denně (i s MŠ) umí trochu česky a anglicky, přece nemohou samotní žáci a studenti. A nezachrání to ani 15 až 20 procent přirozeně nadaných studentů na matematiku a fyziku. To je prostě zcela jasně špatně nastaveným a nedokonalým systémem jako takovým. Je to přece evidentní a zřejmé. Pořád do toho nepleťte ty vaše vločky. Ty tam hrají zcela minoritní roli. Vždy jsou věci zásadní a věci podružné, a tak je potřeba odlišovat.
Kdo má děti školou povinné a zažil s nimi troje přijímačky a placení výpalného za doučování a testy znalostí, které ve škole ani nemohly získat, tak rozhodně nepláče. Teď ještě zrušit Cermat a přijít s úplně jiným přístupem, který nebude systematicky deptat a ničit naše děti a připraví je pro budoucnost.
A máte taky nějaký dobrý zajímavý nápad, myšlenku, návod nebo recept?
Určitě ano, i někdy se přece nechce jít ani nám dospělým někam jít.
Něco tady prostě není dobře, to aby člověk neviděl, to by musel být slepý i hluchý zároveň. Něco je na systému špatného a shnilého. To chcete, aby se to každým rokem takto rapidně zhoršovalo? Já tedy rozhodně ne. Jestli vás to nechává klidnou, tak mě tedy opravdu ne. Vždyť ten systém přináší dětem a mladým víc bolesti než užitku! Je to nechutné.
126
Sledujících
0
Sleduje
126
Sledujících
0
Sleduje
A co bude delat clovek, za co bude brat plat?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kontrolovat to všechno doma na homeoffice. K tomu ještě jíst, spát a .. ..chodit na wc. No není to paráda?!🙂👍