A vy mobil odkladate? Nutí mě děti odkládat mobil a malovat s křídou po tabulích, ale svět je dál. Vše je digitální. Musíme děti učit v novém světě žít ne to zakazovat
Je to tak. Ale lidé nechtějí pochopit. Nic se s tím nedá dělat. Já to tady píšu už přes dva roky a vše zbytečné. Marnost nad marnost.
Naivní jste vy. Doktor si určitě v průběhu operace nehledá, co má dělat. Od toho 6 let studuje, aby to věděl a uměl. Už v prváku u zkoušky z anatomie to musí mít v hlavě a ne si někde něco hledat. Prostě to tak je.
Ale může konzultovat. A má k dispozici různé materiály. To je otázka pár vteřin. Podívá se třeba na stav pacienta a nemusí hned konat. Má čas se poradit, pokud ví kde má hledat. Třeba v kvalitním medicínském repetitoriu atp. Myslíte, že doktor nezapomíná? Znalosti pocházejí spíš z letitých zkušeností než z nějakého šprtání dat. Čím delší zkušenosti, tím hlubší znalostí a dovednosti.
Nejlepší vtip tohoto měsíce. Vám se asi líbí potkávat v životě hlupáky, kteří mají v kapse chytrý telefon. To Vám stačí ke štěstí málo. Já raději potkávám moudré lidi, kteří mají přehled a nepotřebují k tomu zírat na kouzelné krabičky.
Ale já přece píšu, jak se dá něco naučit. Neumíte číst? Všechno nahoře podrobně rozepisuji. A i tak jak zmiňujete by to šlo. Podobně jako s atlasem.hub do lesa. Taky vás nikdo nenutí být erudovanym mykologem. Namísto toho máte k dispozici kvalitní atlas hub. Vše je jen o zvyku. Stačí opravdu jen úplné základy. Tuny balastu jsou dobré jen na migrénu. Mozek prostě neobelstíte.
Ale stůjte si za čím chcete. Já vám to neberu.
Ale, že by učitel během výuky čuměl do mobilu jsem ještě nezaznamenal.
A když jsem to napsal panu Zdeněk Zelený, tak to bylo přímo asi tak komu? Karlovi Pokornému?
Jak kteří. Mnozí zadají nějaké zápisky a půl hodiny se dloubají v nose. A koukají do mobilu. Představujete si to moc idealisticky.
Jsem učitel. Mobil ráno vyndám z kabelky a v poledne zkontroluji , jestli mi někdo nevolal ( mám nemocné rodiče). Fakt nemám čas v průběhu pracovního dne (pokud nemám volnou hodinu a nedělám něci na počítači) sjíždět soc. sítě. O přestávce jsem ráda, když stihnu záchod. Takže asi tak. Mobil do hodiny jsem si vzala za posledních cca 5 let třikrát: když mojí mamince operovali infarkt, když mi rodila dcera a když jsem čekala dovoz pomůcek do školy a paní v kanceláři (která to řeší obvykle) byla nemocná.
Chcete mi snad naznačit, že dospělí jsou vůči závislosti na mobilu imunní? Vy jste vy, ale to ještě obecně nic neznamená.
Zdeněk Zelený
Vy to máte opravdu nějak (a hodně) pomotané. Ano, během pár vteřin si najdu na netu prakticky cokoli, ok.
Ale ke kvalitnímu životu ve společnosti potřebujete i “sociální” dovednosti!
A ty tedy neustálým čuměním do mobilu, tabletu či počítače rozhodně nezískáte!
A úvaha, že to chtějí zakázat učitelé, aby nepřišli o místa je tak pitomá, že nestojí za komentář. Hezký den s AI.
Stojím si plně za vším, co jsem napsal. Je to pokrytecké a alibistické. A nevím, proč to nenapíšete přímo mě. Ať se to tedy zakáže všem i učitelům ať je to spravedlivé. Nemám rád dvojí metr. Hezký den.
Je to rozumné. Stačí,že se některé děti od mobilu neodtrhnou téměř nikde, přestávají umět komunikovat a nerozvíjí se jim myšlení. Kolik bylo nářků, že za covidu děti nemají běžné sociální kontakty. Teď, když je mohou mít, vysedávají doma s mobilem, a když jsou ve škole nebo v partě, tak stejně často čumí do mobilu. Viděla jsem na lavičce 2 holčiny, které spolu SMSkovaly a pak si i zavolaly.😒
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je tristní výsledek našeho školství. Hlavním důvodem pro zákaz mobilů na školách je konkurence zejména AI. Mohlo by se totiž brzy ukázat, že velká většina učitelů je na školách zbytných. A to je pro učitele zcela nepřípustné. Tak mobily prostě zakážou zákonem. Namísto restrikce je vždy lepší uplatňovat kvalitní osvětu. Sami učitelé dnes používají AI pro svůj výklad, takže je to i velmi pokrytecké.😔
Hezký, dlouhý text, ale naprosto mylný. Vy mluvíte o formě výuky, ale nijak nezmiňujete, co je hlavním významem školy. Ne biflovat data (což to samé, že je budete mít na božské Wiki), ale na základě jejich znalostí se učit myslet - a to myslet samostatně. To je jediný význam školy a taky jediný důvod, proč učitel mluví. Tohle by byla změna, kdyby se k tomu "učit myslet" mohli učitelé vrátit.
Já myslím, že u frontalního výkladu tam snad nemyslí vůbec nikdo. Snad jedině ten chatbot, který ten text pro učitele dnes často připravuje a sumarizuje. Každý máme jiný pohled, to je asi v pořádku.
Když budete v nemocnici na sále při operaci, tak lékař uprostřed práce si odejde najít na Wikipedii nebo Kiwixu odpověď na otázku, jak má pokračovat ?
Však já nepíšu, že se děti nemají učit. A i mnozí doktoři dnes často konzultují svá rozhodnutí s různými online asistenty a dovzdělávají se na různých odborných webech. Však jsou dnes i různé online aplikace a doktoři na dálku. Myslíte si, že se doktoři na svou práci nepřipravují? Jste naivní.
Jeste bych k clanku jemne doplnil, ze deti minimalne v 1.-3. rozumi svetu okolo sebe prave prostrednictvim jednoduchych rozdilu (pripadne poradi). Jejich zakladni myslenkovou operaci je tedy "porovnavani" (tedy hledani rozdilu). Je to kvuli tomu, ze zatim nerozumi slozitejsich konceptum (a tim myslim nejenom jazykovym). A porovnavani je v tomto veku dulezite kvuli presnejsimu chapani reality. Dite je totiz v tomto veku nesmirne egocentricke (vidi svet pouze ze sveho uhlu pohledu). Do skoly chodi mimo jine i proto, aby porovnalo svoje schopnosti a dovednosti se schopnostmi a dovednostmi ostatnich deti.. a prestalo mit jednoduchy pohled nejenom na sebe (Ja to umim. Vsichni vi, jak to myslim. Moje cesta je jedina spravna.), ale hlavne aby zacalo vnimat svet a svoje misto v nem realisticky (nejenom vsak podle svych schopnosti ale i motivace, zazemi apod. ve vztahu ke schopnostem, zazemim a motivacim ostatnich deti).
Hlavně se musí učit účelně a smysluplně a pro děti záživně a zajímavě. A to se v drtivé většině případů neučí. Nějaké hodnocení je jen marginálie. Úplně o ničem. Je třeba se podívat hluboko pod pokličku.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Proč ne? Škola má učit děti do budoucna. Co je naučí bez moderních technologií? Svět je mnohem dál škola zaspala. Vy dospělí jste bez mobilu? Kam vlezu čumí dospělí do mobilu a dětem to zakazujeme?
1 odpověď
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Tesat do kamene!!!👍👌👏