Myslím, že stačí slušnost a vzájemný respekt a k tomu není potřeba víra v jakéhokoli boha. K tomu stačí trocha morálky a sebereflexe místo sebestřednosti. Víra v Boha nezaručuje, bohužel, nic. Znám dost pokrytců a doslova nepříjemných lidí, kteří se rádi zaštiťují svou vírou a myslí si, že díky ní jsou lepší, než většina ostatních a také to dávají ostentativně najevo. Stejně tak znám ateisty, kteří se chovají tak, že vepříci jsou proti nim slušní a čistí tvorové.
Když už jste zmínil křetanství, tak to hlavní o vztazích mezi lidmi říká Ježíš větou: "Chovej se k lidem tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě.". Tedy: "Miluj bližního svého, jako sebe samého."
Pravda je, asi jako vždycky, někde uprostřed. Rodiče s dětmi by si měli uvědomit, že kolem nich a jejich potomků se netočí svět a jejich okolí by naopak mohlo projevit trochu vstřícnosti, pokud se ovšem rodinka nechová jako okupanti.
Někdo tu napsal, že jak se chovají děti, záleží především na rodičích. Samozřejmě. Po dvouletém prckovi nemůžeme chtít, aby se sám od sebe projevoval, jako by měl načteného Guta-Jarkovského. Je to především na rodičích.
A velmi záleží na komunikaci. Šel jsem do kavárny s kamarádkou, která měla v kočáru sedmiměsíční mimino. Při vstupu se nejprve zeptala personálu, zda se můžeme s děckem někam posadit a pokud ano, tak kam, abychom byli trochu stranou a nepřekáželi. Takže nás usadili hezky do kouta, kde jsme měli i kousek soukromí. Po asi půl hodině potřeboval prcek přebalit. Kamarádka se opět zeptala personálu, kde by to mohla udělat. Odvedli jí někam dozadu a za pár minut se vrátila s přebaleným potomkem.
Všechno bylo v pohodě a tu skoro hodinku jsme si opravdu užili.
Ono jde všechno, když se chce. Jen to musí chtít všechny zúčastněné strany a zároveň si musí uvědomit, že to nejde bez kompromisů. Toť vše.
Co mi v těch varováních chybí, je věta: "Varujeme diváka, protože uvidí kvalitní představení, které nepotřebuje žádné stroboskopy a podobná šidítka vydávaná za režijní záměr. Uvidí pouze profesionálně odvedenou práci režiséra a výborné herecké výkony! Upozornění se uvádí proto, aby Vás z toho neklepla pepka. V úctě ředitelství divadla."
Proč tedy nechodi na TK pane namistrovaný ?
Pan Hrda tu ten důvod už několikrát uvedl. Tak tedy ještě jednou:
Jedná se o vozidlo v mezinárodním provozu. Jeho řidič musí ve vztahu k technickému stavu vozidla zajistit, aby bylo v řádném technickém a provozním stavu. Na jeho řidiče (provozovatele) se pak nevztahuje povinnost přistavit vozidlo k pravidelné technické prohlídce na stanice STK v ČR.
Mě se to taky nezdá zrovna dvakrát košer, ale řečeno slovy největšího českého klasika, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
Všechny ty knihy z povinné četby za komunismu byly a dodnes nejsou nic jiného než literární odpad, který si dnes, 35 let po svržení komunismu, už nezaslouží ani vzpomínku, ale zasluhují si jenom naházet do stoupy a rozemlít na suroviny pro recyklaci. A platí to úplně stejně pro celou televizní a filmovou tvorbu z časů komunismu.
Jj, hoďme do stoupy všechny ty komunistické slabomyslnosti jako jsou Markéta Lazarova, Údolí včel a vůbec všechno od Vláčila, Obchod na korze, Ostře sledované vlaky, Starci na chmelu, Kdyby tisíc klarinetů, Čapkovy povídky, Týden v tichém domě, Všichni dobří rodáci, Píseň pro Rudolfa III., všechny animáky od Hermíny Týrlové, Jiřího Trnky, Stvoření světa od Hofmana, filmy Bořivoje Zemana i Karla Zemana, Postřižiny, Vesničko má středisková, Byl jednou jeden dům, Arabela...
Z literatury určitě zlikvidujme Hrabala, Párala, Otu Pavla, nechal bych zbořit ta děsná nakladelství, která vydávala romány a povídky od Ray Bradburyho, A.C.Clarka, Roberta Merleho, Johna Wyndhama, Antona Myrera...
JJ, všechno to byly s.ágory, protože to tu vzniklo nebo se vydávalo či točilo za minulého režimu.
A co jinak, zdraví dobrý?
Po přečtení tohoto výtvoru mi okamžitě naskočila slova Karla Čapka: "Kritizovat - to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to uměl."
Co se komu líbí a co ne, je pouze otázkou osobního vkusu. Nic více, nic méně. Tvorba pana Stracha, jako konec konců každá jiná tvorba, není určená všem. Stejně jako nekonečné seriály, které mají jediný účel, a sice to, aby se tím všichni zúčastnění mohli živit co nejdéle. Což je třeba můj názor, který ovšem nikomu nevnucuji. Ale přesto se na ně lidé neustále dívají. Inu, proč ne? Někdo má rád vdolky, jiný holky a někdo třeba oboje. Když se mi něco nelíbí, nekoukám na to, nečtu to, nechodím na to do divadla nebo na koncerty. Ale neříkám o tom, že je to blbé. Nejsem cílová skupina, tak to míjím a nechám to těm, kterým se to líbí. Tak jednoduché to je.
Pan Čapek kdysi také řekl, že ve společnosti by se lidé styděli vydat jisté tělesné zvuky, ale už se nestydí říci, že například moderní malířství je mazanice. Autor(ka), jakoby vydával(a) ty tělesné zvuky. Beze studu.
Pane Jiří Strachu, točte dál svoje pohádky pro dospělé. Jak je vidět podle sledovanosti, je mnoho lidí, kterým zůstala duše dítěte. Taky mezi ně patřím.
Na závěr mě napadají dvě úsloví. To první říká, že v zemi české se úspěch neodpouští. To druhé pochází z Arábie. Psi štěkají, ale karavana jde dál.
Tak, samozřejmě ... takovéto statísícové zisky strčí prostě do kapsy a nezdaní ... A pak se diví, že mají důchod jen kolem 25tis. Kč vypočítaný z platu v divadle - což je o 5 tis. větší než průměrný důchod!!!
Opravdu to není o daních. Vypočítává se to ze sociálního pojištění. A kolik si platili, tolik pak berou. Jako kdokoli jiný. Souhlasím s tím, že pokud říkají, že jim stát dal málo, pláčou na špatném hrobě, protože si můžou stěžovat leda sami na sebe. V tomto směru za sebe nesou odpovědnost jako každý jiný občan.
Proč si umělci stěžují na nízké důchody? Důchody současným umělcům by mohl závidět i ten socialistický horník, pokud řádně ze všech příjmů zaplatí daně.
Dovolím si Vás poopravit. Výše zaplacených daní nemá s výší důchodu nic společného. Důchod se vypočítává z částek odvedených na sociálním pojištění. Což je něco diametrálně odlišného.
V první třídě nám paní učitelka říkala: "Děti, když budete číst, naučíte se gramatiku z knížek, protože v nich je to správně." Cha, kdeže loňské sněhy jsou! Jazykové korektury textů knih i článků v médiích jsou jen zbožné přání. Kromě toho, kolik dětí dneska čte...Stejně tak jsou nedostatkoví odborní poradci u filmu či televize, takže se i v dokumentech dozvíte takové nehoráznosti, že se nestačíte divit. Kdo by vyhazoval peníze za zbytečnosti,že? Ono to obecenstvo i tak zkousne! Holt nová doba, host vyhazuje vrchního!
Znáte tuhle písničku od skupiny Folk Team? Odkaz 1
Ah ty můj Pavol pumprlatý, píšeš úplné bláboly. 🤮🤮🤮
Asi jsem nechápavý, ale co je za blábol na konstatování, že, aby měl každý medvěd teritorium ve velikosti, kterou potřebuje, muselo by Slovensko zabrat Čechy, kus Maďarska a kus Polska?
Je-li potřebné teritorium pro jednoho medvěda řekněme průměr udávaných 80-120km čtverečních, dělá to 100km. Ochranáři uvádějí, že na Slovensku je 1500 medvědů. Prostým vynásobením dostanete výsledek, že by Slovensko muselo mít 150 000 km čtverečních. Jenže má pouze 49 035 km. Odečtěte od toho obydlené oblasti. Budu skromný, je to cca jedna pětina. Zůstává nám zhruba 39 000 km jako možné teritorium pro medvědy. Když vydělím 39 000 : 100, je výsledek 390. To je únosný počet medvědů na tuto velikost teritoria.
Je to samozřejmě velmi zjednodušené, prakticky by se musely odečíst ještě oblasti pro život medvěda nevhodné. Ale nechme tak.
Když si odmyslím hádky o to, zda je nebo není na vině člověk, vychází mi jenom jedno: buď se budou střílet medvědi a nebo lidé. Obojí jsou v kulturní krajině přemnožení.
Tak co, necháte se v zájmu rovnováhy v přírodě dobrovolně odprásknout nebo humánně uspat injekcí, milí ochránci? 🙂
Pozor všechno je práce, i ten IT odborník pracuje (stejně jako ten pekař, horník, jezeďák kanálista pracuje.....někdo to dělat musí)...ale ten způsob, jakým je to prezentováno, je málo platný poněkud poplatný době, i když je to samozřejmě věc vkusu a názoru, prostě to nemá z toho čnít jako sláma z bot....podobně v Císařovu pekaři...
Nemyslím, že by z té pohádky čněla oslava socialismu. Pokud to tak tvůrci mysleli, poněkud se jim to vymklo z rukou. Podívejme se na to věcně a bez emocí.
Království krále Miroslava má v čele osvíceného monarchu, který podporuje řemesla a podnikání vůbec. Funguje tam volný trh a tudíž i zdravá konkurence. Aby se podnikatel uživil, musí odvádět kvalitní práci a prodávat kvalitní zboží. Obyvatelé mají na výběr, co u koho koupit. Je tam svoboda slova a projevu, nikdo není svázaný direktivními pravidly, která si někdo vytvořil ku svému prospěchu.
Naproti tomu má Půlnoční království v čele loutku ovládanou několika jedinci, kteří určují, co se smí a co ne. Obyvatelé jsou zatížení vysokými daněmi, musí tak říkajíc držet hubu a krok a kdo pípne, jde do báně. Díky mizerné konkurenci jde prosperita do háje a obyvatelstvo si nežije právě nejlépe. Všechno je v rukou tří lidí, kteří tvoří konglomerát ne nepodobný politbyru.
Takto situaci v obou královstvích popisuje pohádka. Miroslavovo království rozhodně není výkladní skříní socialismu, ale právě naopak. Zato Půlnoční království s nastoleným totalitním režimem je obrazem našich padesátých let, kdy tato pohádka vznikla.
on chtěl asi říci "přehnaná adorace práce" a řekl erotizace...To se ale může týkat té úvodní scény, tam je to opravdu poznamenané dobou, jinak je to normální pohádka
Asi jsem se koukal na jinou pohádku, protože jsem v tom úvodu nenašel žádnou přehnanou adoraci práce. Pouze konstatování, že se nikdo nemá vytahovat, že na jeho práci stojí a padá svět, protože sám potřebuje práci těch ostatních, Což, mimochodem, platí pořád. I ten nejlepší odborník IT pojde hlady bez "jézeďáků", pekařů atd. Což platí i naopak. Konec konců se tam zpívá: "...každá práce je nám platná, pracuješ-li poctivě."
Nevím, co je na tom socialistického, tohle platí i dnes. Dobrá práce by se měla náležitě ocenit a mizerně odvedená práce je každému na bačkoru. Zmetek je pořád jenom zmetek, ať už ho někdo vyrobil před sedmdesáti lety nebo předevčírem.
Jakou cestu mi může ukázat vílák na podpatcích nebo Popelka, co si založí butik, to tedy opravdu netuším. Stejně jako Sněhurka s tmavou pletí a sedm trpaslíků, kteří nejsou trpaslíci. Nebo afroamerická anglická královna Anna Boleynová či afroamerická Keopatra z řeckého rodu Ptolemaiovců. A už vůbec netuším, jaké tyto pohádky zobrazují archetypy.
Konec konců, je to tip pro naše filmaře, kteří přemýšlí o tématu nové vánoční pohádky. Už se těším na princeznu Slavěnu, která setne hlavy tříhlavému drakovi, osvobodí Bajaju, kterého si vezme za muže a zatímco princ bude rodit a vychovávat jejich děti, princezna bude moudře vládnout celé zemi.
Pan Lada jako recesi napsal pohádku o Popelákovi. Tak to dotáhněme do konce a natočme pohádku Tři oříšky pro prince. Popelka bude farmářkou a uspořádá soutěž v dojení, které se zúčastní i princ a vyhraje jí. Protože chce zachovat inkognito, před předáním ceny (Popelka + půl statku), raději uteče, ale cestou ztratí dřevák velikosti 52 a podle něj ho nakonec Popelka najde, anžto tak velkou haxnu nikdo jiný v království nemá. Vezmou se a zatímco princ bude dojit a pást krávy, Popelka bude vládnout.
Kdyby tyhle nové výplody nebyly myšlené smrtelně vážně, dalo by se to považovat za recesi. Ale tohle na recesi nevypadá. TVL, čeho já se ještě nedočkám!
P.S. Teď jen abych se nedočkal toho, že se těch mých námětů někdo chytne a fakt to natočí. Ale, upřímně řečeno, ani bych se tomu nedivil. 🙂
Chyba v otázce č. 3. Proces podzimního opadávání listů je u opadavých dřevin způsobený horší fotosyntézou, což je důsledkem ubývání světla. Fotosyntéza je důvodem, nikoli názvem opadávání listů. Více viz. Odkaz 1
Důchodky (vlněné) mám doma a když je suchá zima tak na vyběhnutí s odpadky nemají chybu, ale docela se mi stýská po teplých měkoučkých kostkovaných bačkorách s přezkou na boku, které jsme nosily jako děti do galoší a v dospělosti večer doma. Na unavené a promrzlé nohy to byl přímo balzám. Dodnes si pamatuji na televizní scénku s paní Jiráskovou (myslím ABECEDA), kde byly tyto bačkory v dobrém velebeny.
Zkuste se podívat na web Ovčí věci. Tam najdete ledacos pro pamětníky. Sice ne ty bačkory s přezkou, ale hodně krásně teplých a pohodlných bačkor ano. I nějaké ty "luxusní" důchodky se tam najdou. 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pravda není uprostřed. Buď dělají děcka binec na nevhodném místě za nezájmu nebo neschopnosti rodičů to řešit, nebo je v blízkosti dětí Herodes, který jen čeká na drobnou záminku, jak si vybít frustraci z malých dětí.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je to uprostřed a je to na všech. Viz. předposlední věta: "Ono jde všechno, když se chce. Jen to musí chtít všechny zúčastněné strany a zároveň si musí uvědomit, že to nejde bez kompromisů.