Úkolem základní školy je připravit děti na základní porozumění světu kolem nich - a připravit je na další, už profesní, vzdělávání - učební obor, SŠ a třeba i VŠ. Pokud mají ty patnáctileté děti porozumět světu kolem sebe, musejí umět funkčně číst, psát a základní "kupecké" počty a pochopení finančních zákonitostí. Musejí mít reálnou představu o tom, jak fungují věci v přírodě a ve společnosti, jak a proč vznikly významné kulturní památky a hodnoty, které nás obklopují, jak funguje technika kolem nás, jak funguje stát a státní orgány, měli by znát svá práva a povinnosti jako občané. Měly by pochopit zásady zdravého životního stylu, rozumět tomu, jak funguje jejich tělo, jak fungují mezilidské vztahy, rodina, partnerství, demokracie. Nejde o nějakou "super odbornou" úroveň - jde o porozumění běžnému tematickému textu v médiích, běžné informační tabuli na naučné stezce nebo kulturní památce. Jde o porozumění běžnému návodu k použití, informacím od státních orgánů, od lékaře, od zaměstnavatele. Měly by také získat zásady samostatnosti, odpovědnosti, vytvořit si pracovní návyky a sebekázeň. Tohle všechno se jim škola snaží předat. Nicméně - je k tomu potřeba, aby tuto snahu rodiče a společnost aspoň nesabotovali, když už se na tom často nechtějí podílet. Podrývání autority školy a učitelů, neustálé rozporování všech pravidel a snaha dětem "ulevovat" a získávat různé výhody a "vyšlapávat jim cestičky" vede k pravému opaku. Dehonestace škol a jejich často zcela nepodložená a laická kritika v médiích vede pouze ke snižování podpory škole ze strany rodin - a pak k odchodu učitelů.
Pokud by školy učily toto, tak by to bylo super. Bohužel to tak není. V páté třídě musela dcera umět vyjmenovat všechny Přemyslovce. Stejně jako se teď v šesté učí stále spoustu nepotřebných informací nazpaměť jen kvůli písemce. Někteří učitelé nejsou schopni podat látku v souvislostech a zajímavě. Jen říkají to, co je v učebnici. Takže takový přírodopis dceři vysvětluji v souvislostech já, protože na to mám vysokoškolské vzdělání. Ale co děti, které nemají studované rodiče, kteří by jim mohli dovysvětlit to, co ze školy nechápou a jen nesmyslně memorují zapsaná data. Pokud neznají souvislosti, tak jsou tyto informace naprosto zbytečné, protože jak rychle je do mozku natlačí, tak rychle zase zmizí. Naštěstí nejsou všichni učitelé takoví, ale bohužel jsou zatím v menšině.
Škoda, že není pod článkem rovnou odkaz na jiný článek o tom, jak ČEZ za půl roku vydělal jen 21,1 mld. Čistý zisk jim za půl roku klesl o 5 procent, tak je jasné, že přece nebudou platit opravy sítí ze svého. Co by na to řekli akcionáři 🙂 Stát to pak zase některým, kdo si přijdou požádat o nějakou dávku, přece vrátí, tak co.
Je...jenže ruku na srdce, vy si jako dospělý vyberete ze dvou jídel? V restauraci vybírám ze sedmi, v závodní jídelně z pěti, v kiosku za rohem zhruba z dvaceti. Děti, které jsou vybíravější než dospělák, musí řešit často neřešitelné a to jsou jídelny, kde, jak píšete, dostanou jednu jedinou hotovku a nazdar bazar.
Nemáte pravdu. Vždy mi nejvíc chutnalo a nejsnáze jsem si vybrala v restauracích, kde dělají každý den je pár jídel, ale jsou čerstvá. Když máte pět stránek jídel, ale většinu z mrazáku, tak si za prvé nemůžete vybrat a za druhé si stejně nepochutnáte. Děti jsou vybíravé podle toho, co vidí doma. To si musí každý sáhnout do svědomí 😉
Hysterické přehánění sněhových vloček. Vždyť milé děti, ten svět okolo vás je vždy takový růžovoučký, hodňoučký, nikde není žádné zlo ani nic ošklivého, pejsánci nekoušou, a vosy nebodají, všichni se na vás budou vždycky usmívat...
Jenže o tom ten článek není. Nikde není psáno, že reálné hrozby neexistují, ale že někteří rodiče straší své děti něčím, co neexistuje, protože jim to působí zvrácenou radost.
Na tom je vidět, jaký mají zájem na blahu národa, jsou jako rozmazlení fakani,
digitalizace stavebního zákona bude muset začít znovu a bude trvat 3 roky!
Kdo ty ztráty způsobené Bartošem a spol. nahradí?
A není Vám divné, že Bartoš na to měl 6 měsíců, ale teď jsou na to 3 roky? Tohle bylo domluvené dávno. Prostě nechtěli to od firmy, která byla domluvená, tak to muselo krachnout. Zapomínáte, že ODS je stále ta stejná ODS jako v devadesátkách 🙂
Napíši pohled z druhé strany. Tedy ze strany rodiče. Naše ZŠ kombinuje hromadné třídní schůzky s individuálním setkáním jen rodič-učitel někdy i žák. Já, na rozdíl od autora učitele, hromadné třídní schůzky vítám. Je to jedna z mála příležitostí, kdy vidím i rodiče spolužáků svých dětí. Také je to příležitost, jak řešit problémy, které třída má. Většina lidí se bojí něco říci, dokud s tím nezačne někdo jiný. Tím jiným bývám často já a pak se strhne lavina. Ostatní rodiče zjistí, že nejsou sami a začne se něco řešit. Stejně tak mohu řešit problém přímo s konkrétním rodičem, když tam je. Pan učitel má tedy pravdu v tom, že rodiče problémových žáků na třídní schůzky obvykle nechodí. Ale to nechodili, ani kdy jsem já byla dítě. Takže za mě, hromadné třídní schůzky určitě ano.
Ženy už dnes prostě neuspokojuje mít děti, starat se o ně, vařit, prát , zašívat, udržovat domácnost.
Asi se chystají začít pracovat na stavbách, ve strojírenství, projektovat a patentovat...
Nebo pro všechny zaplatíme úřady, neziskovky a humanitní zaměstnání?
Porodnost stále klesá. No nic, tak to tady přenecháme jiným národům...
Máte pocit, že ženy neprojektují, nepracují ve strojírenství nebo na stavbách? A žádní muži nejsou na úřadech, neziskovkách nebo v humanitních zaměstnáních? Že Vy budete důchodce, který nikdy nepracoval a živili jsme ho a živíme všichni, kteří pracujeme 🙂 Některé ženy by určitě uspokojovalo moci se jen starat o děti a o domácnost. Jen ti muži většinou nenosí tolik, aby se ty ženy mohly starat "jen" o děti a o domácnost 😉
Ano, toto je ženská logika - půjdu ven polonahá a když si na mě někdo něco dovolí, je to sexuálním maniak a patří do vězení, až zčerná.
Hlupácká logika. Protože slušný muž se ovládne, jenže po světě nechodí jen slušní muži.
Takže polonahá žena má právo na své straně a nikdo ji nesmí znásilnit, jenže vykládejte to opilým primitivům, imigrantům z Asie a Afriky, nebo polobláznům, co v blázinci slíbili brát prášky a oni je pustili ven.
Ženo - právo je na tvé straně!
(Ale to někdy nestačí. A tak se podle toho chovej.)
Všiml jste si, že když půjdete Vy jako muž polonahý ven, tak na Vás nebude chtít každá žena skočit a znásilnit Vás? Je to zajímavé, že ženy se ovládat umí a nepovažují každého pohledného muže, který na ně koukne, za objekt zájmu, který chce být konfrontován s jejich touhou a pudy. Ovšem muži se ovládat neumí. Máme tedy dvě možnosti vysvětlení. Muži jsou primitivnější a méně vyvinutí než ženy. Nebo jim patriarchálně založená společnost postavená na vyšší fyzické síle mužů a tedy i větší možnosti si silou vynutit svou vůli umožňuje se primitivně chovat.
Člověk se nestačí divit, kolik ufňukanců dokáže sehnat jedno médium. To je hlavní podmínka u pohovoru nebo pohovory nejsou, a tak jdete všichni brečet sem, protože nikde jinde vám to netrpí?
Otec je zřejmě za hrdinu, protože donedávna ještě bylo docela běžné, že se starala pouze matka, otec ani plínku nevyměnil. A pokud byste vytáhla hlavu z písku, zjistila byste, že i dnes jsou pomáhající otcové zřejmě výjimka, alespoň mě často chválí za věci, co mě přijdou normální. Setkal jsem se s tím u dětské lékařky, u kamarádek manželky. Předpokládám, že tito lidé znají asi dobře i ten druhý, starý přístup, a proto nám pomáhajícím (špatné slovo, nepomáháme, děláme to tak nějak automaticky), často tito lidé tleskají. Taky si uvědomte, že tito tatínci často do toho ještě pracují. Vám byl k těmto úkonům vyměřen státem docela bohatý prostor.
Pokud chcete pracovat, seberte se a běžte, uděláte pro společnost více, než stěžováním si na internetu. Třeba se jednou dočkáte doby, kdy ti otcové udělají úplně vše, a vy už skutečně budete moct jen čumět do toho mobilu a opět nad něčím, tentokrát již zcela nerušeně, brečet.
Možná to nevíte, ale o rodičovský příspěvek si nemusí žádat pouze žena. Není to sice v našich vodách obvyklé, ale může si o něj zažádat i otec a má na něj stejný nárok jako matka. Takže ten státem vyměřený bohatý prostor je pro oba. Jen si jaksi otcové nechtějí nechat vzít ten svůj prostor a nahradit ho prostorem s dětmi. Takže se rozčilujete zbytečně a jen potvrzujete slova autorky 🙂
Co jsem viděla, tak v příhraniční oblastech jezdí kupovat mléko německé cisterny a četla jsem, že velké české mlékárny mají problém vůbec mléko sehnat.
Nedivte se, když české mlékárny nechtěly dát chovatelům ani 10 kč za litr. Tak to začali prodávat do Německa. Jenže němečtí chovatelé pod cenu určitě nepůjdou. Asi nesmějí být zpracovatelé a prodejci tak hladoví.
Tak já jsem ročník 86 v létě a ze zdravotních důvodu jsem měla 2 odklády skolni docházky , nastoupit v řádném termínu tak bych školu nedala ale u mne to bylo specifické ze zdravotních důvodu . Můj syn je v prosinci a má těžší poruchu učení.´ a do školy šel skoro v osmi a opravdu na šel takto později byl důvod. Už při zápisu mi po dvou minutách řekla učitelka ať si zazadame o odklad plus doporučení doktorky a psychologické poradny. Nedokážu si představit ze děti co na to opravdu nemají pošlou do školy. A když nebudou hodnotit první dvě třídy tak ve třetím ročníku spousta děti nejede na čtyřky a pětky a budou propadávat. Poslancům nejde o prospěch děti ale o to aby co nejdřív šly makat
Pro děti se speciálními potřebami máme speciální školy. Pokud nějaké dítě nezvládá látku běžné školy, tak do ní prostě nepatří. S tím by se rodiče měli smířit. Mně zase vadí, že kvůli takovým dětem v normálních třídách, děti nestíhají probrat látku a nudí se. Alespoň ve třídě mé dcery to tak bohužel bylo.
0
Sledujících
6
Sleduje
0
Sledujících
6
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak ono učení bolí, to je známý fakt. Je třeba, aby se děti naučily učit a Přemyslovce může klidně zapomenout, ale naučit se něco si pamatovat je také potřeba. Bez nabiflování slovíček se cizí jazyk nenaučíte. Vyhledávat každou prkotinu nikam nevede. Problém školství a učitelů je, že si učitelé myslí, že se děti učí jen jejich předmět. Je toho na děti moc a trojka se stala špatnou známkou. Polovina učitelů by maturitu z ostatních předmětů nezvládla. S tou polovinou jim hodně fandím.
3 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Cizí jazyky se dají učit i bez biflování slovíček. Děti mají naštěstí mladou angličtinářku, která učí angličtinu modernějším způsobem bez biflování. Hodně mluví nebo hrají hry. Mozek je samozřejmě potřeba trénovat, ale učení se zpaměti kvanta nepotřebných informací není ten správný způsob. Dcera má třeba výborného matikáře, který výuku bere jako logickou hru. A děti to strašně baví. Najednou není matika strašák, ale je to zábava. Je tedy dost zajímavé, že pan učitel učí teprve od covidu. Před tím pracoval mnoho let jako manažer, takže ho to učení zatím baví a chce dětem něco předat. Možná je zakopaný pes i v tom. Děti pak ty informace vstřebávají úplně jinak.