Čemu se divíte? Vždyť nejvíc tzv. intelektuálů pochází z, pro společnost, zbytečných, škol. Různých genderových, sociologických, a dalších studijních woke oborů, kde člověk nemusí nic umět, mimo vymýšlení nesmyslných teorií o nesmrtelnosti chrousta je jako naseto. A také jsou velmi hlasití při prosazování svých teorií které společnosti nepřinášejí žádný výsledek který by bylo možno exaktně označit za přínos.
Ale obory, které mohou společnosti dát něco co ji posune v oborech exaktních, nemohou naplnit ročníky.
Nemám reprezentativní výzkum, proto se podělím o svůj postřeh. V jedné Facebookove skupině lidé sdílejí příspěvky právě těchto lidí, s úmyslem na ně upozornit. Věkově jich většina nemohla tyto univerzity, tato gender studies a woke obory absolvovat. Jsou prostě většinou starší. (Ale uznávám, že mladší se mohou projevovat na jiných sociálních sítích.) Podle jejich profilů, pokud nelžou, se občas objeví i absolvent VŠ různých oborů, i když velmi ojediněle. Troufám si říct, že ZŠ mají všichni. Přitom odpařují ocet, aby změnili počasí nebo nechali zmizet čáry na obloze. Jsou si jistí, že povodně přivolaly radary a další zařízení a že doma u PC odhalili spiknutí o utajeném tvaru zeměkoule (zeměplacky).
O klesající úrovni vzdělávání bohužel není pochyb, ale do přímé souvislosti bych spíš dala digitální tupost a odklon od nároků, které na studenty všech škol klademe.
Myslivci to snad v tichosti vyřeší. Někdo přece ještě rozum musí mít v této zvrácené době.
No myslivci to asi nejsou. V mnoha obydlených oblastech už divoká prasata navštěvují zahrady, o jiných škodách zvěře na lesních porostech a polích nemluvě. A myslivci "nemůžou nic dělat". Státní správa dlouhodobě nekoná.
Možná se to teď nezdá, ale jste svým přístupem nádherným vzorem pro své děti. To jak se staráte o maminku a jak je pro vás důležitá. Ani já jsem své děti (i manžela) navedla k pomáhání tak, aby to pro ně byla samozřejmost a v pozdějším věku se to špatně vymáhá. Ale od jisté doby se jim nestarám o praní a žehlení, nevyřizují jejich lékaře, ruzna potvrzení a další schůzky. Sice někdy chodí ve zmačkaném oblečení, ale zvládly to.
Letos jsem si v srpnu v rámci dovolené udělal túru po hřebeni ve všední den (tuším, že ve středu). Z Pomezních bud na Jelenku to bylo celkem v pohodě (pár lidí), z Jelenky směrem na Sněžku se to začalo rychle zahušťovat, na Sněžce bylo jak na Václaváku, takže jsem v podstatě skoro hned odtamtud utekl, Slezský dům byl na hranici únosnosti, ale pak na Luční, kapličku, Výrovku a Richtrovky úplná nádhera (jen pár lidí, jinak klid). Z toho jsem usoudil, že hlavní příčinou davového šílenství na Sněžce je ta lanovka, pěšky tam moc lidí asi nechodí.
Stejná zkušenost v půlce srpna s Ještědem. Na turistické hřebenové jednotky lidí, na Ještědu od parkoviště a od lanovky davy. A velká fronta aut čekajících na zpoplatněný vjezd na samotný vrchol Ještědu.
Otázka zněla, zda zlepšují fyzičku. Odpověď je zřejmá - nezlepšují. Pouze umožňují překonat libovolnou vzdálenost a libovolné převýšení bez námahy, tedy z člověka dělají lenocha. Fyzička se nenáročnou chůzí či jízdou nezlepšuje.
Otázka je obecná a jako každé zobecňování je špatně položená. A odpověď není tak zřejmá. Výkonostnímu cyklistovi nezlepšují, ale mnohým zlepšují. Vydáte se prostě na delší trasu, vyjíždíte častěji a všechno je lepší, než ležet doma na gauči. Převýšení překonáte snadno a v lehčím terénu se namáháte. Na běžném kole ale kvůli převýšení mnozí nevyrazí vůbec. Ekolo může udělat z lenocha člověka s fyzičkou. Mám kolem sebe mnoho příkladů.
👍 Konečně se to aspoň trošku hrabe z pravěku. Ještě by to chtělo zavést nějakou metriku výkonnosti pedagogů, včetně pravidelných psychotestů. Ono jako to není jen tak. Mnoho učitelů mělo "pedák" jako druhou volbu na VŠ, tudíž nedělají svůj vysněný obor. Další významná část šla do oboru díky rodinné tradici, takže taky nemusí být v té práci úplně happy. A hlavně rodiče mají právo znát kvalitu výuky. Jaká je úspěšnost té které ZŠ v přijímačkách na které obory, případně víceletá gymnázia, to samé platí o středních školách. Zavedením výkonnostní metriky a hodnocení škol jednotným systémem, by se brzo vytřídilo zrno od plev. Akorát se obávám že pokud by o tomto někdo uvažoval,tak se vzedme neskutečná vlna odporu. Neschopných je ve školství v ČR podstatně více, nežli schopných 🤮
Ano, jenže udělat něco tak důležitého jako je kvalita škol, zlepšení práce pedagogickych fakult nebo měření kvality, je moc složité. Řešíme WC, měřiče vzduchu, začátek školy od 9 hodin apod. Asi už nikdo nemá sílu na systémovou změnu, která by přinesla efektivní vzdělávání, moderní didaktiku a motivační přístup ke studentům.
Jestli si autor opravdu myslí, že si učitel udělá přípravy na celý život v průběhu prvních tří let a pak 30 let opakuje stále stejné, dozajista ještě pracuje s textovým editorem T602, používá Motorolu DG 160 a stahuje si pro jistotu Y2K. Jistě, existují takoví pedagogové, ale doufám, že jich už není mnoho. Natáhněte příteli zvonáče, nasaďtě na uši walkmana a pojďte se mnou do třídy. Pak si povíme.
Film jsem neviděla, ani se nechystám. Není celý humbuk kolem jen marketingová strategie? Aby se o filmu mluvilo, vytvoříme kolem něj rasistický podtext. Marketéři jsou chytří a bez toho humbuku by se objevilo jen pár recenzí a nikdoby to neřešil. Nevím. Možná jsou na světě takoví lidé, kteří to řeší. Mě to zarazí pouze v případě výrazné historické nepřesnosti (Když například pan Jákl vysvětloval produkci, že ve filmu o Janu Husovi nemohou být lidé černé pleti.), jinak to není téma a v pohádkách už vůbec ne. A proč je vlastně Medvídek Pú žlutý? :-)
Přemku, to s vaší dcerou mě fakt mrzí...V některých státech je nutná pro výuku nejen kvalifikace,ale i aprobace...u nás to není a asi dlouho nebude. Je jasné, že pokud má ředitel 5 pohromadě, nebude výtvarníka nutit učit matematiku....To se v té vaší škole možná děje, ne? Není vyučující předmětu, dá se tam prostě,,někdo".
Vše to souvisí s malým množstvím peněz do vzdělávání. Schopní odešli a odchází, mladí nenastupují...V posledních pár letech se to zlepšilo, ale už zase to jde do kopru...bohužel...Opět se má šetřit, místo aby se učitelům přidávalo (poslední.info.minus 29 mld se má ušetřit...)
A k tomu výběru...pokud je schopný ředitel...ano. Ale co když není?? Na ředitele se do většiny konkurzů v ČR kvůli platu a velké odpovědnosti hlásí buď jeden nebo nikdo! Bohužel....Musí tu být aspoň jedna pojistka. Kvalifikovanost!
Malé množství peněz je jen část problému. Velký průšvih je samotná příprava pedagogů na školách. Také není jednoduché z veřejné školy nekvalitního učitele propustit. Kvalita vyučování není na některých školách vůbec nijak ověřována, často se jede na "dokumenty v pořádku, vše zapsáno a zaevidováno" a co se děje v hodinách nikoho nezajímá.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Asi se to dalo čekat. Mapy.cz jsou skvělá a užitečná aplikace, která se neustále zlepšuje. Bude jedna z mála, kterou si ráda zaplatím.
1 odpověď