Milá paní, jste úplně vedle. Jezdím dlouhá léta jako vedoucí na tábory a děti se perou, kdo u mě bude v oddíle. Vedu zájmový kroužek a když jsem chtěla skončit z časových důvodů, rodiče mě prosili, abych to nedělala, to, že si myslím, že by děti měly mít disciplínu ještě neznamená, že je mlátím, jak uvádíte. Žádné dítě se mi nikdy nepočůralo, nevím, proč to zmiňujete a jen proto, že odsuzuji přístup dnešních biomatek, protože vidím ty následky neznamená, že máte právo posuzovat mou osobu a rodinu, když o mě naprosto nic nevíte a přečetla jste si pár řádků mé reakce. Že vy také pracujete jako ti "školní psychologové"? :D
Ne, nejsem psycholog, jsem učitelka. A pokud Vám vadí, že z Vašich pár řádků něco o Vás soudím, tak proč to děláte Vy? Jak jste přišla na to, že jsem biomatka, s mobilem v ruce a s čoklem v druhé? Neumím si představit, že se o Vás děti derou, když jim říkáte spratci, nebo že byste měla jen nějaké oblíbené, a ty co se nechovají podle Vašich představ, tak jsou "nenormální"? Proč mluvíte o psech jako o čoklech? Máte úctu k lidem, dětem...?
Pěkný den, je zbytečné si dál psát. Urážíte ostatní, sama kritiku nepřijmete.
Vy si asi fakt děláte srandu, ne? Normální dítě si jde hrát, fixované na rodiče chvilku brečí a stačí ho zabavit hračkama a zapomene. Dnešní spratci se chovají přesně takhle. Vy jste asi taky matka s mobilem v ruce a čoklem na špagátě, co? Je to fakt smutné.
Ale no tak, proč hned tak zhurta?
Jsem maminka, dokonce už jsem i babička, a navrch k tomu jsem i učitelka, a mobil v ruce opravdu pořád nemám, psa také ne, jen 2 kočky občas. Stačilo se slušně zeptat. Smutné to není, jsem ráda.
Takže na oplátku, něco o Vás.
Nevím, jestli jste mladá nebo stará, zda máte děti, či jste bezdětná. Píšete ale jak STARÁ STRUKTÚRA.
Chybí Vám soucit, kapka empatie, lidskost. Pokud máte děti, tak se asi z Vás strachy počůrávaly, měly strach něco říct, natož brečet, hned byste je sejmula, podle Vás mají děti „držet hubu a krok“. Pokud pracujete v kolektivu, tak asi nebudete moc oblíbená, pokud pracujete se zvířaty, tak se Vás asi bojí. Doporučovala bych práci někde o samotě, třeba v kotelně.
Ale v jednom s Vámi souhlasím, dítě stačí zabavit.
Na druhou stranu fackami a řvaním nikoho nezabavíte, ani tříleté dítě.
Škola má plné právo požadovat součinnost rodičí na tom, aby děti nevyrušovaly při vyučování. Přestávky a veškerý další čas mimo vyučovací hodinu patří dětem, a škole není nic do toho, co má dítě ke svačině, nebo jestli má telefon. To už je věc rodiče.
.
Já osobně jsem to u svých čtyřech dětí řešil a řeším tím, že celý první stupeň mají jen tlačítkový telefon, který neslouží k ničemu jinému, než ke spojení. Jiní rodičové na to ale mohou mít a mají jiné názory.
.
Zakazovat mobily je zcela mimo dobu. Škola naopak musí naučit děti využívat i moderní technologie. Musí je jak naučit zásady slušného chování, ale i vyhledání informací na internetu.
.
Zakazovat mobil je prostředek zoufalců, kteří si neumějí zjednat pořádek a nedošlo jim, že svět se nebude přizpůsobovat učitelům, ale učitelé světu, jaký je.
Zásady slušného chování je musí naučit rodiče.
Myslím 9 měsíců. Kratší pracovní dobu ani nepočítám.
Ale ne, to v našem státě nejde, to musíte jinam, u nás děti chodí do školy od září do června, a s nimi i učitelé, celých 10 měsíců, ne 9, protože jejich rodiče by na to neměli nervy, učit vlastní i cizí děti.
A pokud se vám pracovní doba učitelů moc líbí, tak vzhůru, přidejte se, každá dobrá šikovná ruka a chytrá hlava a pozitivní elán je vítán, rozšiřte řady, užijete si, a toho volna co budete mít, a ještě za to vše dostanete pěkný plat.
Kdybyste si přečetla článek tak byste věděla, že ústavy v nějaké podobě zůstanou, pro děti postižené. Zbytek má být v pěstounské péči.
Ano, má být, tím se každý ohání, ale jak to vyřešit, pěstounské péče není půjčovna, kde stát sežene dostatečný počet zodpovědných pěstounů. Jak je bude podporovat, není koncepce, ví se, jaký má být výstup, ale cesta k němu se nezná, a ještě jsem neslyšela nikoho s rozumným návrhem, jak toho docílit.
Myslim samozrejme ty chytre uredniky, kteri rozhoduji od stolu bez znalosti veci.
Přesně tak, ruší něco, čemu vůbec nerozumí, když neví, kam s dětmi, tak jen tyto ústavy přejmenují a změní status zdravotnického zařízení na něco... , takže to, co funguje a kde by měla být zajištěna kvalifikovaná pracovní síla, bude nějaké zařízení, kde budou moci pracovat jakékoliv osoby bez vzdělání, vztahu k dětem. Není vyřešen institut pěstounů, tohle opravdu nemůže dělat každý, takže co s dětmi, které se nedaří umístit. Výkřiky, že už tam dávno děti být nemají, jsou k ničemu. Ptám, kde mají být? Kdo z vás by se chtěl stát pěstounem, jak přesvědčíte lidi, aby se jimi stali. Šlo by to zařídit, zze by. Se tito lidé stali zaměstnanci státu a brali za to plat? Jakými kontrolními mechanismy v tom případě zajistíte, aby ti lidé neměli o tuto práci zájem jen kvůli penězům a tyto děti nebudou "šidit" ve všem?
To je jejich vec, pokud zarizeni zrusili, tak tam dalsi deti nemeli vubec prijimat. A pred zrusenim se samozrejme meli postarat o to, kam tyto deti daji, to je snad logicke. Nemuzu zavrit nejdrive kram a potom resit kam dam deti.
Ptala jsem se, kde mejí být děti, odpověděla jste, že to je jejich věc, myslíte tím ty děti? - a nebo myslíte nějaké úředníky, kteří rozhodli od stolu?
Jenže ten systém nefunguje a učitelé spoléhají právě na to, co tvrdíte. Nic tam není průkazné. I kdyby nedělali vůbec nic, nijak se to v podstatě nepozná a neprokáže. Řeknou, že jsou všichni žáci lempli a je to smetené ze stolu. Kde jinde toto máte. Byznys snů. Jen něco odvykladají a tím to pro ně končí. Nic víc je nezajímá. To není kvalitní učitelství, ale odflaknutá práce.
Nesouhlasím, mám jinou zkušenost, příliš to paušalizujete, a je to jako v každém jiném zaměstnání - i mezi učiteli se najde pár lemplů, ale většina se snaží dělat svoji práci dobře, lépe i nejlépe.
Dnes Vám matiku v pohodě spočítá kalkulačka nebo počítač. Ne jak v sedmdesátých nebo osmdesátých letech. Tehdy bylo jen logaritmické pravítko anebo papír. Takže teorie jen nezbytné minimum, spíš víc propojit s praxí.
No jo, ale to musíte vědět, co a jak do té chytré krabičky - kalkulačky naťukat. Musíte taky trochu nějaké té teorie vědět, ne čekat, že vám to někdo z praxe jako cvičené opičce ukáže.
Není to pravda, nelžete tady. Děti jsou ve školách mentálně a tudíž i psychicky systematicky přetěžovány. Moc předmětů zájmu, příliš obsahu v těchto předmětech. Dětský mozek to není sto pojmout. Potom to sebou nese další důsledky. Vím, že to víte, ale nevím, proč si to veřejně nechcete přiznat. Už by bylo načase. Odbíjí dvanáctá.🥺🤦😳
To není pravda, děti toho zvládnou o hodně víc, jen je moderní mluvit o tom, jak jsou přetěžováné, to je většinou názor těch, kteří si myslí, že je povinnost učitelů je vše naučit a oni sami pro to nemusí udělat nic, kteří mají nějaký komplex a trauma z období, kdy sami chodili do školy, moc jim to nešlo a teď křičí. Učení, to je práce, těžká práce, a i pro rodiče, aby byli dětem příkladem, vedli je k zodpovědnosti, k práci, k učení. Když se bude pořád ulevovat, tak důsledkem bude to, že děti nezvládnou opravdu jednoduchý přijímačkový (resp. maturitní) test z matematiky, bylo by načase prostě začít makat.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Výhoda je mít více dětí. Pak můžete u mladších udělat méně chyb.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Méně ne, jen jiné 🙂