Zákaz mobilů je krok správným směrem. Jen by o tom mělo rozhodovat vedení školy a mobily nezabavovat a zároveň žákům nabídnout jinou zábavu na přestávky ( knihy, stolní hry, fotbálek atd ). Jsem učitelka a mobily ve škole jsou opravdu problém. Ve výuce je občas využijeme, ale o přestávkách sedí 90 % dětí u mobilu, děti spolu nekomunikují, nedojdou si na záchod, nenají se, nenapijí... Vše pak dohání v hodinách, kdy už mobil mít nesmí. O tom, že kvůli mobilu pak vzniká poměrně častá kyberšikana, nemluvě. Takže zákaz ano, ale ne od města, ale od vedení školy a nabídnout dětem trávení přestávek jinak. Pak by s něčím takovým neměli problém ani rodiče.
Štěpán Kozub je zpěvákem už dávno. Neodolala jsem a koupila jsem si CD s jeho písničkami a poslouchám ho velmi často. Jako herce ho mám ráda, jako zpěváka ještě raději. Určitě neprohloupíte, když si koupíte jeho Prásknu bičem. Jedná hezčí píseň jak druhá. S panem Krhutem tvoří neskutečně nadané duo!
Používání mobilu ve výuce nevidím vůbec jako problém a často s ním s žáky pracujeme. Jako problém vidím mobil o přestávkách, kdy 90 % žáků zůstává sedět v lavici a hraje hry, sleduje soc.sitě apod. Žáci se pak nestihnou najíst, napít, odskočit si na záchod a hlavně, nestihnou se pobavit se spolužáky atd. Tady je tedy také trochu problém, že nemají moc alternativ, jak přestávku strávit, a mobil je nejrychlejší zábavou. Myslím, že spousta rodičů by byla zaskočena pohledem na 25 dětí sedících vedle sebe a koukajících do mobilu. Smutný pohled.
Spíš by se měl řešit nedostatek psychologů a psychiatrů. V ideálním případě by měl být v každé škole školní psycholog. Ten ale často chybí a i když se škola může přetrhnout a snaží se pomoci, tak rodiče shánějí psychologa/psychiatra dlouhé měsíce a dítě zůstává neošetřeno. To by se mělo řešit jako první. 🤷
Jako učitelka jsem z AI zatím nadšená. Zkoušela jsem tedy jen chatovací verzi, ale už jsem ji minulý rok zapojila do výuky a děti si samy přišly na to, že někdy je nepřesná, nepochopí otázku apod. Domácí úkoly koly stejně nezadávám, tak mě to tolik netrápí. Líbí se mi, že dokáže pomoci s přípravami na hodinu a s testy. A jak bylo řečeno v článku, může testy i deferenciovat, co se obtížnosti týká. Ale samozřejmě není dokonalá a je třeba ji kontrolovat. Ale právě práce s chybou k učení patří, takže další plus.
Zapojovala jsem AI do hodin už minulý školní rok a pokud se s ní pracuje s rozumem, určitě bude přínosem. Je fakt, že si najednou uvědomíte, že jsou věci, které už děti tolik učit nemusíte. Například sloh. AI totiž dokáže napsat velmi dobře různé reklamace, motivační dopis atd. Děti dělaly i práci, kterou napřed vymyslely samy a pak to samé zadaly AI a ne vždy byla její odpověď lepší, někdy zadání nesplnila a ony tak viděly, že ne vždy se na ní mohou spolehnout, že musejí umět dobře formulovat zadání apod. Domácí úkoly většinou nedávám, tak to jsem v klidu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Lužnice je krásná vesnička, kde jsem trávila jako dítě mnoho prázdnin. Obyvatelům přeji, aby se jich velká voda nedotkla. Držím pěsti!