Pracovní trh je zoufale nepružný, 30 let se mluví o potřebě zkrácených, sdílených úvazků a skutek utek. Pak si živnosťák pořizují lidi, kteří vlastně tak úplně podnikat nechtějí, jen si potřebují vydělat na živobytí. Běžné podnikatelské riziko je pro ně neúnosné. Pozor, nehaním a nevysmívám se, důvody si dokážu představit a to, že někdo není na podnikání, z něj nedělá horšího člověka ani náhodou.
Přesto si myslím, že živnostenské oprávnění dává aspoň nějakou svobodu a je škoda ho hodit do koše
Tak nějak vypadaly mezigenerační debaty v době, kdy jsme se narodili. S tím rozdílem, že se to odehrávalo v hospodách, na dvorcích a pověstných pavlačích. Jak ohromně se změnil život mezi lety 1910 a 1960? A k tomu dvě šílené války.
P.S.: Já jsem měla gramofon na kliku, s dvěma deskami: na jedné byl údajně Caruso, druhá sípala Oh mein lieber Augustin, Augustin.
No nevím, mám nejvíc zkušeností z desetitisícového městečka, to asi není ten pravý venkov. Ale tady karty nebere snad jen bazar s ortel-autem před vchodem a pidistánky na trhu.
Mimo město - v kiosku u Labe mi naopak provozovatel řekl, že má radši platby kartou, protože když nemá hotovost, není zajímavý pro zloděje.
A já jako občasný přijímač plateb na různých akcích vím dost přesně, kolik lidí by u mě nenakoupilo, kdybych nebrala karty.
"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. " S tím já absolutně souzním. Jenže autorka prokázala velmi nízkou míru empatie, protože někdy je to hledání způsobů komplikované. Např. přestěhovat se daleko od rodičů, kteří mi pomáhají s dětmi. Nebo naopak, kterým je třeba pomoct. Odstěhovat puberťáky od kamarádů, se kterými se znají od školky. Mít to na rehabilitaci pro dítě o dalších 50 km dál... To je něco úplně jiného, než řešit nějaké nákupy, zábavu a kamarádky z gymplu.
Takhle nějak to bylo. Naše škola neměla kryt, takže se v pytlíkách běhalo jen na hřiště. Týdenní branný kurz se odehrál na gymnaziálním hřišti. Asi z úsporných důvodů, nebo na základě zkušeností s lyžařskými výcviky na týdenní pobyt profesoři neměli nervy.
Místo "Zdar soudruhu profesore " jsme raději křičeli "Zdar velký náčelníku", rozumět tomu stejně nebylo, protože každý jinak, akorát slabika chyběla. Hod krieťákem/ granátem jsem měla nakonec měla zakázaný, protože z nějakých neznámých důvodů lítal do divných míst.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vydržela jsem ve školce asi měsíc (ale o generaci dříve), poté jsem byla suspendována, ofic. pro jazykovou bariéru - mluvila jsem v pražské školce slovensky. Skutečné důvody byly asi jiné, ale i tak mě to potěšilo.
Moje děti chodily do školky na začátku devadesátek, bylo to jiné, ale ne zas tak. Milé paní učitelky se cítily otevřené a páchající dobro a pozvaly rodiče, aby se podívaly, jak pracují s dětmi. Několik přítomných pedagogů protáčelo panenky a lapalo po dechu a byla potom předlouhá diskuze. Ale na druhou stranu bravurně zvládly inkluzi v dobách, kdy se vlastně nevědělo, že by se mělo inkludovat.