Politická reklama
Seznam.cz v pozici šiřitele reklamy vychází zejména ze zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, případně z tzv. volebních zákonů.
Obecná pravidla
- Nesmí zmiňovat ani zobrazovat konkurenční politické strany a její představitele.
- Reklama nesmí napadat politické přesvědčení.
- Reklama musí obsahovat viditelné a čitelné označení: „zadavatel: NÁZEV; zpracovatel: NÁZEV“.
- Politická inzerce je vyloučena z těchto formátů:
- komerční článek, PR článek
- Advertorial
- direct mailu
- produkty HP Exclusiv
- Seznam Native
- Za politickou reklamu se považuje také sdělení v neprospěch jiné politické strany, politického hnutí, koalice, jejich představitele či kandidáta nebo jiného nezávislého politického představitele či kandidáta.
Všechny typy a formáty reklam s politickou tématikou musí splňovat pravidla vycházející z obecně závazných předpisů a podmínek Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (např. https://www.udhpsh.cz/metodicka-stanoviska-volby-do-ep#ot6):
- Seznam.cz si vyhrazuje právo, s ohledem na funkčnost systému a fungování online reklamy, vyžadovat označení u všech typů a formátů reklam i mimo období tzv. volební kampaně, tj. i mimo dobu od vyhlášení voleb do ukončení hlasování.
- Ve zvukových formátech je potřeba mluvené slovo stejného znění.
Tři dny před volbami a až do ukončení hlasování nesmějí být žádným způsobem zveřejňovány výsledky předvolebních či volebních průzkumů.