Nejdražší 323i nesl chromované typové označení na nápadném místě přední masky. Nedivte se, za ty peníze – a ještě aby to někdo hned nepoznal?Přístrojový štít se opravdu povedl – obsahoval vše, co řidič potřebuje a nic zbytečného. Dnešní výrobci by se mohli učit, jak se to dělá…Rentgenová kresba nám prozradí jednoduchost konstrukce, ale i to, jak je vše pod kapotou uspořádáno a „uklizeno“Tuningová firma Alpina krátce po debutu E21 začala nabízet doplňky i vlastní sportovní a výkonné provedení řady 3 pod názvem Alpina B6 s motorem 2 800 cm3Kabrio (tedy přesněji řečeno polokabrio) ze stuttgartské karosárny Baur v expozici BMW na ženevském autosalónuKontrastní barva sedadel a vnitřního čalounění bývala mezi příplatkovými položkami. Sériově koncern takovými barvami nehýřilZákladní modifikace BMW 315 nenabízelo žádné vnější efekty, ale solidnost zpracování podle renomé BMW spolu s dostatečnými jízdními výkonyInteriér představoval špičku v ergonomii a dostatek komfortu – až na ta tuhá sedadla. Někdo si je ale oblíbil…První provedení, vyráběné od premiéry do konce ledna 1976 poznáme podle prázdné lakované plochy mezi zadními svítilnami. Později tam přišel černý plastový kryt…Nejlevnější a nejdražší: výrobce rozdělil oba konce svého modelového portfolia E21 i vnějšími doplňkyBMW E21 se nikdy nestalo tak úspěšným sportovním nářadím jako předchozí řady 02. Ale občas na závodní dráhy proniklo – například tento speciál 320i Turbo z roku 1979Většina městských záběrů z někdejšího západního Německa obsahuje nějakou tu E21 – na snímku hrad v Gemenu – zelené BMW určitě najdete…K BMW patří Bavorsko a k Bavorsku Alpy. Na snímku jednoduché provedení s dvojicí světlometů, po faceliftu dostaly modely plastová černá zrcátka
NaN/13