Nejslavnější model Gordiniho se nám představuje na snímku z tovární propagace. R8 Gordini je v „civilní“ verzi, tedy bez vnitřního ochranného rámu a dalších prvkůNa pařížském autosalónu 1951 se představila soutěžní „placka“ Simca Gordini. V této době se už vztahy dvojice Gordini – Pigozzi začaly rapidně zhoršovat…Málokdo by poznal, že pod nízkou supersportovní karosérií se skrývají komponenty vozu Simca 8, samozřejmě s příslušnými úpravami firmy GordiniÚčast stáje Gordini ve čtyřiadvacetihodinovce LeMans se stala záležitostí prestiže. Na snímku je ve známé předstartovní pozici Simca Gordini. Závod se jel v roce 1950Poznávacím znakem se staly zdvojené světlomety a modrý lak s podélnými bílými pruhy. Tehdejší francouzské předpisy vyžadovaly žluté světlo předních reflektorů…Dauphine Gordini se na rozdíl od pozdější „osmičky“ exteriérově neprojevil. Na ostré provedení mohly upozornit až jeho výkonyDlouhé dny a týdny v dílně a zkušebně: pro Gordiniho nebyl šestidenní pracovní týden ničím mimořádnýmVe svátečním obleku asi Gordini netrávil nad motory dvanáct hodin denně. Na druhé straně se ale publicitě spíše vyhýbal a vlastní novinové fotky neměl rádVe svátečním obleku asi Gordini netrávil nad motory dvanáct hodin denně. Na druhé straně se ale publicitě spíše vyhýbal a vlastní novinové fotky neměl rádRenaulty 8 měly své značkové soutěže, podobně jako britské Mini či francouzské Citroëny 2CV. Třebaže i na černobílé fotce vidíme, že všechny nejsou modré, Gordiniho „podpis“ pod kapotou má asi každý z nich…Renault 12 Gordini měl být stejně slavným sportovním speciálem jako „osmička“, ale realita hovořila pro malou krabicovitou zadokolku šedesátých let…Simca 8 byla ve skutečnosti jen minimálně upraveným Fiatem 1100. Do výroby se dostala v roce 1938, poslední exempláře odešly do historie šest let po válce. Na snímku je vzácný model kupé během Rallye Monte Carlo ročníku 1950
NaN/12