Údajně první model Laurin & Klement, který se dostal do Japonska. Nákladní model FDI si vybral přímo major Kitagawa, na fotce za volantem. Celkem se za několik let do Japonska vyvezlo určitě 18 laurinek, hlavně osobních.Komuniké o tom, že si Japonci objednali nákladní automobil Laurin & Klement.Karel Jan Hora se zasloužil o to, že se modely Laurin & Klement začaly oficiálně dovážet do Japonska (Škoda uvádí oficiální zastoupení zhruba od roku 1908 do roku 1913). Na snímku nechybí jeho žena Fuku a jejich dvě děti.Fuku Hora za volantem modelu LC4, který si Horova rodina koupila.Časopis Světozor dokonce hlásal, že to byl nejoblíbenější model Laurin & Klement na japonském trhu.Typ G2, to je laurinka, kterou si nechal dovézt architekt Jan Letzel, který s Horou spolupracoval.Vlevo Oldřich Procházka, mechanik, který se také zasloužil o propagaci laurinek v Japonsku a spolupracoval s Horou. Vpravo jeho bratr Alois, který byl konzulární oficiál na rakousko-uherském velvyslanectví v Jokohamě. Oba při výstupu na Fuji.Jeden z reklamních snímků, který měl Japoncům laurinky prodat.Mezi nejváženější japonské uživatele laurinek patřil starosta Tokia baron Ocaki. Ten měl černý typ PDVT. Fotky a text jsou z časopisu Allgemeine Automobile-Zeitung.V blíže nespecifikovaném modelu Laurin & Klement jezdil i princ z jedné z větví japonské císařské rodiny.Replika bedny, v niž bylo auto princi dodáno byla před rokem 2012 k vidění v muzeum v Mladé Boleslavi.Dobový článek pro změnu informuje o tom, jak se kolona 37 aut včetně pěti laurinek vydala pod horu Fuji.Záběr na manžele Horovi v modelu FCS právě pod horou Fuji.Dobový inzerát na model Laurin & Klement v časopise Jidosha.
NaN/14