Druhá generace ještě populárnější: nedostatkový Barkas 1000 byl v Československu fenoménem
Před 4 hodinami
„Málo slimáčků a hodně kapustičky“ – tak by se daly charakterizovat požadavky na přidělení či nákup velmi oblíbeného Barkasu 1000 (zpočátku zvaného Barkas B 1000). Absolutně nedostatkový model lehkého přepravníku požadovaly obchody, zásobování, servisní střediska, podniky místního hospodářství, ale i soukromé osoby. Většinou ale marně. A podobná situace byla i v zemi jeho vzniku… Nedávno jsme se vrátili proti proudu času za poněkud dramatickými a poté i politicky a hospodářsky nesnadnými okolnostmi vzniku prvního Barkasu V901. Ten byl přímým následovníkem před- i poválečného dodávkového a lehkého užitkového vozidla Framo. Jeho kořeny jsme odkryli v předválečném Německu, ale po rozdělení bývalé Třetí říše továrna územně spadala do východní zóny. Tato geografická „schválnost“ měla na další dění zásadní vliv.