PodcastInside Talks: Proč Evropa ztrácí. Co trvá v Číně 1,5 roku, zabere v EU čtyři, říká expert
Před 4 hodinami
·
25 minut
„Když děláme plány na další roky, neočekáváme žádný růst. Naopak. Děláme různé scénáře, abychom byli připraveni že nám objem spadne,“ říká Petr Novák z JTEKT. Nejčernější scénáře koncernu počítají dokonce s propadem 20 procent.Evropské automobilky postupně oznamují finanční výsledky a ty nevyznívají vůbec pozitivně. Volkswagen – propad, BMW – propad, Mercedes – propad a jiné zprávy nezní ani ze Stellantis.„Přední evropské automobilky, jedna vedle druhé, teď vnímají, že to období rekordní ziskovosti tu už není a nejspíš i nějakou dobu nebude,“ říká k tomu odborník na automobilový průmysl Petr Novák z koncernu JTEKT. Upozorňuje, že automobilkám spadla ziskovost z šesti až osmi procent v minulých letech na dvě až tři procenta.„Není to o tom, že by prodělávaly a byly v červených číslech. Neříkám ale, že je to udržitelné, protože musejí investovat do nových technologií,“ dodává.Důvod je jednoduchý, evropský automotive stagnuje. Zatímco před covidem se v Evropě ročně vyrábělo 15 milionů vozidel, odhad pro letošní rok je 12 až 13 milionů. Výroba padá a závody nejsou vytížené.Inside Talks. Pořad, ve kterém Zuzana Hodková se stálým týmem expertů rozebírá zákulisí českého byznysu. Jakými tématy žije průmysl, potravinářství, reality, startu-upy, finance, energetika nebo automobilový průmysl? Insidery jsou Tomáš Kolář z Linetu, Petr Palička z realitní divize Penty, Petr Novák z divize automotive společnosti JTEKT, Tomáš Spurný z Monety Money Bank, Ondřej Fryc z Reflex Capital, Martin Durčák z ČEPS a Jan Romportl z Elin.ai.Nový díl každý pátek na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.