Nákup online může být bezpečnější než v obchodě, říká Krňák ze Zoe.ai. Obezřetnost je třeba u e-shopů z Ruska, Číny i Afriky
Před 13 dny
Online nakupování využívá více než polovina Čechů, což zvyšuje konkurenci mezi e-shopy, které se na zákazníky snaží zacílit i pomocí sběru a personalizace zákaznických datDíky tomu mohou potenciálním kupujícím nabízet produkty na míru a k jejich oslovení zvolit vhodnou reklamní kampaňZatímco e-shopy v EU jsou povinny chránit a anonymizovat data dle přísných pravidel, u platforem mimo Unii mohou být bezpečnostní standardy o poznání nižší Nakupování online dnes běžně praktikuje nadpoloviční většina Čechů. Ostatně, jak vyplývá z dat Českého statistického úřadu, za posledních devět let se jejich podíl více než zdvojnásobil na necelých 63 procent. S rostoucím počtem potenciálních zákazníků přitom logicky roste i konkurence mezi e-shopy. Ty se nové nakupující snaží nalákat všemi možnými způsoby, přičemž jednou z taktik, které za tímto účelem využívají, je sběr zákaznických dat, jež jim umožní na kupce efektivněji zacílit.