Ultra fast fashion přebírá zákazníky tradičním prodejcům. Kromě nízkých cen láká na nejnovější trendy, personalizaci i zábavné nákupy
Před 6 dny
Ultra fast fashion neboli takzvaná velmi rychlá móda je na vzestupu a ohrožuje jak kamenné prodejny, tak zavedené e-shopy a online tržištěNejvíce příznivců má tento segment mezi mladými ženami, což platí v Česku, v Evropě i v USATradiční prodejci však mají výhodu kamenných obchodů, a pokud se jim podaří vytvořit funkční omnichannel koncept, mohou dle analýzy společnosti Boston Consulting Group zaujmout až 86 procent zákazníkůMladá generace preferuje e-shopy, ale jde jí především o cenu a zážitek z nakupování. To jinými slovy znamená, že obchodníkům stačí kolikrát zapracovat na gamifikaci a personalizaci a takový člověk bude nakupovat i na online secondhandech Ještě nedávno se o trh s módou dělili tradiční prodejci a fast fashion značky. Nyní ale výrazně roste i podíl takzvané ultra fast fashion neboli velmi rychlé módy. Tento trh měl podle MarketResearch.biz ještě vloni hodnotu 37,3 miliardy dolarů (téměř 835 miliard korun), která by se však do roku 2033 mohla vyšplhat až na masivních 481,6 miliardy, tedy vyjádřeno dnešním kurzem na bezmála 11,5 bilionu korun.