Nástroje existují, jen je nutné je začít využívat ve velkém, říká k potřebné a postupné proměně českých e-shopů Dušek z Luigi's Boxu
Před 14 dny
(KOMENTÁŘ) Internetové obchody budoucnosti nabídnou místo kategorií, filtrů a odděleného vyhledávání jednotný výběrový ekosystém. Poradí těm, kdo neví, co hledají, a budou reagovat na potřeby zákazníků. Taková je alespoň vize Romana Duška, šéfa produktu společnosti Luigi's Box vyvíjející nástroje pro optimalizaci vyhledávání na e-shopech. Problémem podle něj však je, že i když si internetoví obchodníci tyto potřeby uvědomují, proměna přichází jen velmi pomalu. Dnes e-shopy skvěle odbaví zákazníka, který ví, co hledá a orientuje se ve vlastnostech produktů. V tom mu pomáhá mnohdy až záplava kategorií a bohaté možnosti filtrování, jimiž však jen omezí šířku sortimentu. O vlastnosti produktů se opírají také doporučovací nástroje, které nakupující automaticky používají, aniž by si to uvědomovali. Přesto ale nejsou samozřejmostí na všech e-shopech. Jsou to například typické „co koupili ostatní“ nebo „mohlo by se také hodit“.