PodcastCo si hlídat, když prodáváte firmu? Ďábel tkví v detailu, říká investor
Před 8 hodinami
·
18 minut
Prodáváte firmu a chcete co nejvyšší cenu? Nemusí to být vždy to nejlepší řešení. „Cena se obecně démonizuje, ale není to jediný parametr smlouvy,“ vysvětluje v pořadu Inside Talks investor Ondřej Fryc s tím, že k vysoké ceně se mnohdy váže řada podmínek, záruk a také délka dalšího setrvání prodávajícího ve firmě. Ten nejčastěji musí s novým majitelem ve své bývalé společnosti zůstat další tři až čtyři roky. „Výjimečně je to pod dva roky. Když chcete z firmy, kterou prodáváte, odejít dříve, je to spojeno s velkou slevou na kupní ceně,“ vysvětluje Fryc. Většinou navíc firma není okamžitě prodaná ze sta procent. „Kupující si koupí majoritní podíl a vy pokračujete s minoritním podílem. Po uplynutí sjednané doby se pak určitým mechanismem dopočítá doplatek za zbytek,“ dodává Fryc s tím, že právě to, kdy a jak se převede zbytek firmy, by měl mít prodávající přesně ošetřené. Inside Talks. Pořad, ve kterém Zuzana Hodková se stálým týmem expertů rozebírá zákulisí českého byznysu. Jakými tématy žije průmysl, potravinářství, reality, startu-upy, finance, energetika nebo automobilový průmysl? Insidery jsou Tomáš Kolář z Linetu, Petr Palička z realitní divize EP Real Estate, Petr Novák z divize automotive společnosti JTEKT, Tomáš Spurný z Monety Money Bank, Ondřej Fryc z Reflex Capital, Martin Durčák z ČEPS a Jan Romportl z Elin.ai Nový díl každý pátek na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích. Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.