Malé, svižné, populární: BMW E21 (první řada 3) zůstala pro většinu československých motoristů nesplnitelným snem…
Před 1 měsícem
Velké ideje přinášejí velká rozhodnutí. Jen tak se totiž stalo, že v polovině šedesátých let a krátce nato se začalo v mnichovském sídle koncernu BMW hovořit o kompletním nahrazení celého modelového portfolia tradiční značky. Ta šla od úspěchu k úspěchu – doby poněkud těžkopádných „barokních andělů“ a miniaturních vozítek byly tytam… Modelová údržba BMW byla naprosto nutnou věcí. Většina stávajících řad, které sice buď teprve nedávno debutovaly nebo se stále ještě dobře prodávaly, se začala blížit k bodu, v němž měla pohledem budoucího vývoje zenit za sebou. To platilo především o tzv. „Neue Klasse“, jež doslova zachránila mnichovského výrobce od pádu do propasti. Jejím nástupcem se stala první vlaštovka útoku na zákazníky v 70. létech, totiž sedan E12 (řada 5).