Před 16 hodinami
Automobilové debaty mnohdy skončí u poměřování toho, kdo se vyzná více a kdo si pamatuje podrobnější technické detaily. No tak uvidíme, jak na tom jste. Tento kvíz je totiž zaměřen právě na různá technická čísla. Když se někdo někde začne bavit o autech, velmi brzy se debata stočí na to, kolik to které auto má koní pod kapotou, jaké mělo zrychlení, zda je rychlejší než jiné auto a jaký má objem motoru. Někteří rádi tímto způsobem ukazují, jak moc se vyznají a jak dobře si pamatují veškeré údaje. Pokud se považujete právě za takové znalce, pak dnešní kvíz nebude vůbec žádný problém.
Takže si to shrňme:
Uhelka aby nabila baterii u Eauta o kapacitě 1kWh vypustí do ovzduší 820 g CO2 prozradí Google,
Aby Eauto ujelo 100 km spotřebuje cca 25 kWh el energie
Tedy 25x820=20,5 kg CO2 z uhelky
Předepsáno EU je 9,5 kg CO2
2litrový diesel dá cca 12 kg/100km
Provozovatel Eauta dostane dotaci 200 000 na auto a 30 000 na DC nabíječku To zaplatí ostatní drobné zpěvné ptactvo DPHčkem
EU by chtěla na každém 60 km dálnice nabíječky o výkonu
150 kW 100 000 reg. Eaut x 150 =
15 000 000 kW tj 15 000 MW tj
15 GW Aby to bylo čisté zeptáš se
kolik dává Temelín za den, lehce přes 2GW Tak jich potřebuješ 8 a ty nemáš Tak musíš udržet v chodu uhelky Na to si Tykač v Bruselu musí koupit povolenku cca 70 EUR za
1 t CO2. A uhelky nemůže vyřadit protože bychom nenabily Eauta tak mu je budeme dotovat z rozpočtu
Pokud bude zaregistrováno 100 000 Eaut pak tito už netankuji tedy neplatí spotřební daň z benzinu či nafty
Tedy v rozpočtu bude chybět
cca 5 miliard Kc ročně Kde vezmeme dotaci na uhelky? Uršula už taky neví kudy kam tak požádá Draghio o plán
A ten to taky podělal
"Vypocty" zcela mimo realitu, jako sam autor.