Hlavní obsah

Pálení trávy a listí na zahradě je od března úplně zakázáno 

Lidé, kteří na jaře byli zvyklí spalovat na zahradě shrabané listí, trávu, případně další biomasu, mají od začátku března definitivně smůlu. Vstoupila totiž v platnost novela zákona o ochraně ovzduší, která spalování kontaminované biomasy zapovídá. Dosud mohly obce udělat na svém území výjimku vyhláškou. Suchý rostlinný materiál pálit lze i nadále.

Buď zticha, prcku, okřikl Musk Sikorského 

Ukrajina nemusí přežít, řekl Trump. Zelenskyj podle něj vzal USA peníze jako dítěti bonbon 

Ženu omámil gelem na erekci a pak ji znásilnil. Vyrovnala se s tím, řekl soud a muži dal podmínku 

Dvojčata se narodila předčasně ve 23. týdnu těhotenství. Jedna ze sester zemřela, druhá svůj život vybojovala 

Exhibice nahé pasažérky zpozdila start letadla z Houstonu o více než hodinu 

živěZačátek týdne bude rekordně teplý, pak přijde propad 

Nález mrtvého těla na Domažlicku: Zřejmě jde o pohřešovaného policistu 

Nejlepší českou herečkou je Pavla Beretová: V mládí ji provázely velké tragédie. Cenu oslavila bujaře, skončila bez bot 

Rozhovor jsme stihli ještě před předáním cen, takže v tu chvíli byla ještě herečka Pavla Beretová celá napnutá, zda svoji nominaci za hlavní roli ve filmu Rok vdovy promění. Se soškou pro nejlepší herečku nakonec z předávání ocenění Český lev odcházela.

Vybrané šaty jí vyfoukla kolegyně: Jenovéfa Boková se rozpovídala o soukromí. Není jen maminkou, ale i macechou! 

Lvy ověnčený Mádl konečně vyvedl paní Columbovou: Téměř po roce se ukázal po boku přítelkyně Kateřiny 

Norsko pošpiněné obří ostudou. Bez podvodů ale nejde vyhrát, tvrdí bývalý šampion 

Norsko se vyrovnává s obří ostudou, kterou vrhl na celou zemi skandál skokanů na jinak báječném mistrovství světa v klasickém lyžování. Norové zároveň zasadili smrtící ránu celému skokanskému sportu, který si ovšem o takové fiasko dlouho koledoval. „Kdyby se na MS striktně dodržovala pravidla, myslím, že by se ani nedokončilo závěrečné kolo,“ komentuje průšvih bývalý norský mistr světa Anders Jacobsen.

Bizár ve fotbalové lize. Při střídání zjistili, že posila ze Slavie není na soupisce 

Za nadávky a chování k rozhodčím dostal basketbalista pokutu 1,2 milionu korun 

Vejmelkův parťák má psychické problémy. Opět vstoupil do asistenčního programu 

Chuck Norris má narozeniny. Oslavte je spolu s ním pořádnou dávkou vtipů o jeho superschopnostech! 

Akční legenda, ztělesnění amerického snu, skromný sympaťák – ale také nekonečná studnice vtipů. Chuck Norris dnes, 10. března, slaví 85. narozeniny a internet mu opět vzdává hold svou typickou cestou: humorem. Proč si z něj lidé tolik utahují? A které vtipy patří k těm nejpovedenějším? Přesvědčte se sami!

Nepovedené šaty z Českého lva: Hvězdy zradil odstávající top i nevhodně krátká délka 

20 stylových kabelek, do kterých se vám vejde (skoro) všechno. Od nadčasové klasiky po trendy 

Pravda o spodním prádle: Jak často ho měnit, jak prát a kdy vyhodit

Beran
Je čas čelit některým nevyřešeným otázkám ve vztahu. Můžete pocítit rostoucí změnu ve svých emocích, které si začínáte více uvědomovat. Tento proces vám může pomoci zlepšit situaci a najít odpovědi na otázky, které dlouho zůstávaly nevyjasněné.
Celý horoskop »
Skok před automaticky načítané články.
Automaticky nekonečně načítané články
Následují automaticky nekonečně načítané články. Zde je můžete přeskočit.
Po kódovým označením C28 začal vývoj kompaktního modelu, z něhož se později stal Peugeot 309.
Po kódovým označením C28 začal vývoj kompaktního modelu, z něhož se později stal Peugeot 309.
Původně mělo jít o Talbot Arizona, nástupce Talbotu Horizon.
Původně mělo jít o Talbot Arizona, nástupce Talbotu Horizon.
Jenomže Peugeot i v důsledku finančních problémů a padajících prodejů rozhodl, že značka Talbot pro osobní auta zanikne.
Jenomže Peugeot i v důsledku finančních problémů a padajících prodejů rozhodl, že značka Talbot pro osobní auta zanikne.
Volba jména 309 byl poměrně komplikovaná a odráželo se v ní, že nešlo o plánovaný model Peugeotu.
Volba jména 309 byl poměrně komplikovaná a odráželo se v ní, že nešlo o plánovaný model Peugeotu.
Novinka, představená nejprve jako pětidveřový liftback, byla totiž větší než 205, ale menší než 305.
Novinka, představená nejprve jako pětidveřový liftback, byla totiž větší než 205, ale menší než 305.
Protože ale nešlo o přímého nástupce, označení 306 Peugeot nezvolil. Navíc vývoj probíhal v části PSA, která bývala evropskou divizí Chrysleru.
Protože ale nešlo o přímého nástupce, označení 306 Peugeot nezvolil. Navíc vývoj probíhal v části PSA, která bývala evropskou divizí Chrysleru.
Dokonce vnější design byl vyvinut v rámci automobilky, přitom Peugeot svá auta zadával externím designérům.
Dokonce vnější design byl vyvinut v rámci automobilky, přitom Peugeot svá auta zadával externím designérům.
Na délku měla novinka postavená na platformě 205 4051 mm, na šířku 1628 mm a na výšku 1390 mm. Mezi nápravami bylo 2469 mm a hmotnost se vešla pod jednu tunu.
Na délku měla novinka postavená na platformě 205 4051 mm, na šířku 1628 mm a na výšku 1390 mm. Mezi nápravami bylo 2469 mm a hmotnost se vešla pod jednu tunu.
Premiéra Peugeotu 309 proběhla v říjnu 1985, auto se vyrábělo v Poissy, Villaverde a pro trhy s pravostranným řízením v britském Rytonu.
Premiéra Peugeotu 309 proběhla v říjnu 1985, auto se vyrábělo v Poissy, Villaverde a pro trhy s pravostranným řízením v britském Rytonu.
Původně nabídka obsahovala benzinové motory o objemu 1,1 a 1,3 litru od Simcy a 1,6 a 1,9 litru od Peugeotu.
Původně nabídka obsahovala benzinové motory o objemu 1,1 a 1,3 litru od Simcy a 1,6 a 1,9 litru od Peugeotu.
V roce 1986 přijel také první diesel o objemu 1,9 litru s výkonem 48 kW.
V roce 1986 přijel také první diesel o objemu 1,9 litru s výkonem 48 kW.
Ten byl zajímavý tím, že v chudší výbavě GLD zavítal také do Československého Tuzexu jako první Peugeot a rovněž první naftové osobní auto dovezené ve větším počtu kusů. 309 stála 56 tisíc bonů.
Ten byl zajímavý tím, že v chudší výbavě GLD zavítal také do Československého Tuzexu jako první Peugeot a rovněž první naftové osobní auto dovezené ve větším počtu kusů. 309 stála 56 tisíc bonů.
Na této fotce je dobře patrné, že 309 byla liftbackem s celou výklopnou zadní částí. Kufr měl 397 litrů a také možnost sklopit zadní opěradla.
Na této fotce je dobře patrné, že 309 byla liftbackem s celou výklopnou zadní částí. Kufr měl 397 litrů a také možnost sklopit zadní opěradla.
Nabídka Peugeotu 309 postupně bobtnala a v dalších letech přijely i užitkové verze XA, model s automatem nebo turbodieselem.
Nabídka Peugeotu 309 postupně bobtnala a v dalších letech přijely i užitkové verze XA, model s automatem nebo turbodieselem.
V roce 1986 se do nabídka dostala i třídveřová varianta Peugeotu 309.
V roce 1986 se do nabídka dostala i třídveřová varianta Peugeotu 309.
Ta se kromě počtu dveří zásadně neodlišovala od pětidveřového sourozence.
Ta se kromě počtu dveří zásadně neodlišovala od pětidveřového sourozence.
Pokud budete hledat v nějaké katalogu výbav, poznáte ji podle písmene X, pětidveřový model je značení písmenem G.
Pokud budete hledat v nějaké katalogu výbav, poznáte ji podle písmene X, pětidveřový model je značení písmenem G.
Palubní deska byla účelná, výrazněji se ale odlišovala od modelu 205.
Palubní deska byla účelná, výrazněji se ale odlišovala od modelu 205.
Vzadu byl relativní dostatek místa, lavice v některých verzích měla dělená opěradla.
Vzadu byl relativní dostatek místa, lavice v některých verzích měla dělená opěradla.
Vrcholem nabídky se stal sportovní model 309 GTI se stejný motorem jako 205 GTI.
Vrcholem nabídky se stal sportovní model 309 GTI se stejný motorem jako 205 GTI.
Kromě motoru si 309 GTI půjčila i spoustu designových prvků od menšího sourozence, všechny 309 pak měly třeba dveře z 205.
Kromě motoru si 309 GTI půjčila i spoustu designových prvků od menšího sourozence, všechny 309 pak měly třeba dveře z 205.
Interiér se sportovním volantem, případně anatomicky tvarovanými sedadly.
Interiér se sportovním volantem, případně anatomicky tvarovanými sedadly.
Rok 1989 přinesl jedinou větší modernizaci 309. Hlavní změna?
Rok 1989 přinesl jedinou větší modernizaci 309. Hlavní změna?
Samozřejmě zadní světlomety, které více odpovídají větší 405.
Samozřejmě zadní světlomety, které více odpovídají větší 405.
Změnily se ale i další detaily, zadní část je kompletně přepracovaná.
Změnily se ale i další detaily, zadní část je kompletně přepracovaná.
Počátkem 90. let došlo také na nahrazení původních motorů od Simcy motory Peugeot, následně dostala 309 i vstřikování a katalyzátor.
Počátkem 90. let došlo také na nahrazení původních motorů od Simcy motory Peugeot, následně dostala 309 i vstřikování a katalyzátor.
Přední část doznala jen decentních změn, mírně odlišná je maska chladiče.
Přední část doznala jen decentních změn, mírně odlišná je maska chladiče.
Přepracovaná kabina se dočkala kvalitnějších materiálů i zpracování, lehkými úpravami prošel i vzhled.
Přepracovaná kabina se dočkala kvalitnějších materiálů i zpracování, lehkými úpravami prošel i vzhled.
S koncem roku 1993 se 309 rozloučila s evropskými továrnami Peugeotu.
S koncem roku 1993 se 309 rozloučila s evropskými továrnami Peugeotu.
Definitivní konec kompaktního liftbacku to ale ještě neznamenalo, mezi roky 1995 a 1997 totiž licenci koupila indická automobilka Premier, která pro lokální trh vyráběla pětidveřový model s benzinovými i naftovými motory. Peugeot nakonec dohromady uvádí 1 638 876 vyrobených 309.
Definitivní konec kompaktního liftbacku to ale ještě neznamenalo, mezi roky 1995 a 1997 totiž licenci koupila indická automobilka Premier, která pro lokální trh vyráběla pětidveřový model s benzinovými i naftovými motory. Peugeot nakonec dohromady uvádí 1 638 876 vyrobených 309.
Omlazení se dočkal samozřejmě i třídveřový model, na snímcích je vrcholná verze GTI 16, která dostala motor z 405 Mi16.
Omlazení se dočkal samozřejmě i třídveřový model, na snímcích je vrcholná verze GTI 16, která dostala motor z 405 Mi16.
Povšimněte si třeba zadního lakovaného spoileru, ten měla po modernizaci všechna GTI namísto plastového spoileru u předchůdce.
Povšimněte si třeba zadního lakovaného spoileru, ten měla po modernizaci všechna GTI namísto plastového spoileru u předchůdce.
Zatímco klasické GTI mělo osmiventilovou devatenáctistovku, GTI 16 dostalo čtyři ventily na válec a výkon 118 kW. Byl to stejný motor jako v 405 Mi16.
Zatímco klasické GTI mělo osmiventilovou devatenáctistovku, GTI 16 dostalo čtyři ventily na válec a výkon 118 kW. Byl to stejný motor jako v 405 Mi16.
Nástupcem 309 se stal v roce 1993 Peugeot 306. Takto vypadaly některé jeho možné návrhy.
Nástupcem 309 se stal v roce 1993 Peugeot 306. Takto vypadaly některé jeho možné návrhy.
12/41